22 март 2019
  •  Говорят медиците

Тази "Вечер на химията" могат да ви взривят и запалят ... по химиятата

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 ноември 2018 в 16:027160

За поредна година и тази вечер от 19:00 във Факултета по химия и фармация на бул. Джеймс Баучър 1, ще се проведе "Вечер на химията".

Младите ентусиасти - експериментари от „Корпуса за бързо гърмене“ имат намерение "да ви запалят по химията". Почти буквално, както и да превземат сетивата и ума ви със зрелищните си опити на открито и закрито.

Поканени са всички от 5 до 105 години.

Повече информация - на фейсбук страницата на събитието.

И ако искате да опитате нещо безопасно - ето един експеримент, препоръчан от Мартин Недялков, един от членовете на Корпуса пред Uspelite.bg:

„Взима се цветно зеле (лилавото!) и се сварява. Сокът от цветното зеле представлява смес от природни багрила индикатори. При добавяне на различни битови химикали променя цвета си като показва киселинността на средата. Например при добавяне на оцет става розов. При добавяне на препарат за миене на котлен камък, който представлява солна киселина, цветът става ярко червен. При добавяне на сода за хляб пък се получава зелен цвят. При добавяне на препарат за отпушване на канали, който е силна основа, се получава наситено жълт цвят.“