17 декември 2018
  •  Говорят медиците

Тези 9 неща ви правят предпочитани от комарите

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 юли 2017 в 00:0485610

Комарите избират жертвите си и това може да сте вие на базата на комбинация от фактори, за които разказва Tech Insider.

Но има и добри новини - някои от нещата, които ви правят привлекателни за тях, всъщност могат да се променят.

Има научни изследвания, които дават доказателства в подкрепа на няколко фактора, които карат насекомите да ви търсят. И тъй като много от тези изследвания са малки, имайте предвид, че това са предварителни хипотези, а не железни заключения.

За комарите се знае, че са преносители на смъртоносни заболявания като зика, малария, жълта треска, денга, чикунгуня и западнонилска треска. Затова, въпреки че характеристиките, които привличат насекомите не са напълно изяснени, е разумно да се опитаме да намалим своята привлекателност за комарите, доколкото може.

Ето няколко фактора, които учените са открили, че може да привличат летящите гадини:

Комарите са привлечени от хора, които отделят повече въглероден диоксид, докато дишат, като например по-едри хора и бременни жени. Физическата активност на открито може да доведе до производство на повече млечна киселина, която привлича комарите, докато се отделя в потта. Изследователите откриват, че комарите предпочитат хората, които пият бира повече пред трезвите им приятели.
Хората с кръвна група 0 привличат повече комари, отколкото хората с други кръвни групи. Някои гени правят хората по-привлекателни за комарите и реагират по-лошо на ухапванията им. Хората с по-голямо разнообразие от бактерии по кожата си могат да са по-малко привлекателни за комарите.
Някои тела излъчват привличащи съединения, докато други отделят репелентни съединения, макар че не е ясно как работи това. Комарите, носещи малария, са привлечени от бременни жени два пъти повече от такива, които не са бременни, според проучване. Жените по-често получават по-големи и по-леки ухапвания и са по-привлекателни за комарите.

Източници: Journal of Medical Entomology, The Lancet, Medical and Veterinary Entomology, Journal of the American Mosquito Control Association, Malaria Journal, Bulletin of Entomological Research, PLOS ONE, Science, Journal of the American Mosquito Control Association, Medical and Veterinary Entomology, 23andMe, Human Molecular Genetics