Тя скоро ще бъде тук! Илън Мъск показа новата кола на Теsla по Twitter (видео)

Антония Петрова Последна промяна на 25 март 2017 в 11:37 5215 0

Основателят на Tesla и SpaceX Илън Мъск показа по Twitter новия "кандидат за пазара" - Model 3. По всичко личи, че автомобилът е готов да влезе в производство всеки момент. 

Моделът е един от най-очакваните автомобили досега. Най-нетърпеливите 325 000 купувачи още в началото на годината внесоха депозити от по 1 000 долара за бъдещата си кола. Базовата й цената се предвижда да бъде около 35 000 долара. 

Очаква се старт на производството с ограничени бройки през юли. Предвижда се до четвъртото тримесечие да се достигне количество от по 5 000 коли на седмица. Целта е до 2018 г. да се произвеждат по 10 000 коли на седмица.

В началото на годината от Tesla обявиха, че очакват да наберат около 1,15 милиарда долара от нови акции и облигации, което да подпомогне старта на производството. Увеличаването на капитала беше очаквано предвид на изявлението на Илън Мъск от миналия месец, че компанията може да се окаже "близо до ръба" на необходимите средства.

Според анализатори от Уолстрийт, Tesla ще се нуждае от около 2,5 милиарда долара. Компанията непрекъснато се завръща на Уолстрийт за свежи средства от създаването си досега. От 2014 г. отбелязва негативен приток на капитали и откакто се листва на борсата е отбелязвала само на два пъти печалба за тримесечие. 

В края на 2016 г. Tesla е имала 3,39 милиарда долара в кеш, но повечето са в резултат от предлагането на акции през май, кеш от нейното придобиване на SolarCity и близо 1 милиард долара от тегления на кредити. Компанията предупреди, че очаква да изразходи между 2-2,5 милиарда долара през първата половина на тази година в капиталови разходи, което я оставя с ограничени средства в ключов момент преди началото на производството на Model 3.

Акциите на Tesla в момента са с 9% надолу от пика си през февруари. Компанията обяви, че през 2022 г. ще пусне на борсата акции за 250 милиона долара и конвертируеми облигации за 750 милиона долара. Мъск ще участва като закупи акции за 25 милиона долара.

Миналият месец базираната в Силициевата долина компания отбеляза загуба за последните три месеца на 2016 г., но изтъкна, че това няма да попречи на производството на Model 3. Първата си нетна печалба за последните три години тя отбеляза през третото тримесечие на 2016 г. и обещаваше такава и за четвъртото тримесечие, но вместо това регистрира загуба от 121,3 милиона долара или 78 цента за акция.

Tesla също така оповести, че до края на годината очаква да се финализират местоположенията на гигафабриките й 3, 4 и вероятно 5, които ще се прибавят към Гигафабрика 1 в Невада и Гигафабрика 2 в Ню Йорк.

Производството на сегашните два модела на компанията - Model S Sedan и Model X SUV, е нараснало със 77% до 24 882 коли. В сравнение с година по-рано продажбите са нараснали с 27% до 22 252.  През първата половина на тази година се очакват доставки от 47 000 и 50 000 съответно от двата модела, което е увеличение с около 71% в сравнение с година по-рано.

Илън Мъск описа завода, който ще произвежда новия модел като "извънземен дредноут". Мъск обясни, че той е отделен от гигафабриките на компанията и ще бъде като "машина, която произвежда машини". "Ще бъде като: "Какво, по дяволите, е това!", сензационно заяви Мъск по време на пресконференцията по представянето на автомобила.

Той също така разкри, че производствената линия ще се развива на етапи. "С версия 3 тя вече няма да прилича на нищо досега познато", обясни Мъск. Милиардерът обяви още: "Не може да има хора на производствената линия, защото тя ще спадне до тяхната скорост. Затова и хора там няма да има. Те ще поддържат машините, ще ги обновяват, ще се занимават с аномалии". Хората в завода ще се занимават основно с наблюдение на роботите и подсигуряване производството да бъде на своята пикова ефективност.

Източници на агенция Ройтерс съобщават, че компанията възнамерява да започне с тестово производство на Model 3 на 20 февруари. Официално обявеният срок от юли месец обаче се определя от мнозина анализатори като твърде амбициозен и трудно постижим, като припомнят дългата история от изпускане на срокове от страна на Tesla. Според Мъск обаче, това би станало единствено ако доставчиците не изпълнят крайните си срокове. 

Tesla не е отбелязвала годишна печалба от листването си на борсата през 2010 г., въпреки че пазарната й капитализация от 41,4 милиарда долара е равна на тази на Nissan Motor.

Дръзкият подход на Мъск към коли, изследване на космоса и чиста енергия поддържа инвеститорския ентусиазъм спрямо Tesla, но скептиците са в очакване по какъв начин Мъск ще изпълни своите обещания за 500 000 коли на година до 2018. Това ще означава увеличение на годишното производство на компанията с четири до пет пъти от нивата от 2016 г. За сравнение общото производство в САЩ през миналата година е било едва 84 275 коли. 

Източник: Daily mail

Източници, запознати отблизо с крайните срокове на Model 3, ги определят като извънредно агресивни, със спънки от рода на промени в дизайна в последната минута. Подобни промени могат да доведат до отлагане на производството и добавят разходи, тъй като доставчиците трябва да преработят инструментите и шаблоните си, за да посрещнат новите спецификации. Подобна практика е често срещана сред автопроизводителите.

Според Мъск, дизайнът на модела е приключен. Той заяви пред акционерите през май, че автомобилът ще бъде "лесен за направа" и освободен от сложните дизайни, довели до отлагане на производството на Model X. 

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !