11 декември 2019
  •  Говорят медиците

Тръмп иска да спре финансирането на МКС до 2025 г.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 януари 2018 в 14:5625211
Пеги Уитсън в МКС.

Администрацията на Тръмп предлага да се прекрати финансирането на Международната космическа станция до 2025 г., съобщава The ​​Verge, позовавайки се на данни от проектобюджета на САЩ.

"Без МКС американските астронавти ще бъдат заземени в продължение на години, без дестинация в космоса, докато НАСА разработва нови апарати за плановете си за далечни космически пътувания" - пише The ​​Verge.

Изданието отбелязва, че проектът на федералния бюджет може да бъде изменен до момента на обявяването му на 12 февруари. Но според два източника на публикацията, намерението ще остане и в последното предложение.

В статията се подчертава, че дори да бъде взето съответното решение в проектобюджета, обявяването на това намерение ще бъде сигнал за партньорите на САЩ, на които все още предстои да решят дали да продължат финансирането на МКС след 2024 г.

Представители на НАСА не коментираха тази информация.

МКС е водеща космическа програма за последните 20 години. Нейното финансиране струва на САЩ 3 до 4 милиарда долара годишно, а като цяло правителството на САЩ е инвестирало 87 милиарда долара в станцията. МКС се превърна в основно място за обществени и частни експерименти в условията на безтегловност, а на борда на станцията се извършват и проучвания за ефекта на безтегловността върху астронавтите.

В това няма никакъв проблем. До 2025 Тръмп няма да е президент.