21 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Трансплантираха мини човешки мозък на мишки

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 април 2018 в 11:4839580

В американска генетична лаборатория отгледаха човешки мозък в размерите на лещено зърно и го имплантираха в мишки, за да видят как ще се промени поведението на гризачите.

Мини мозъкът частично замени собствения мозък на мишките, съобщават изследователите в списание Nature Biotechnology.

Органоидът не само се страства, но и започва да се развива. 233 дни след началото на експеримента неговата структура и зрялост може да се сравни с мозък на новородено.

Поведението на мишките с "човешки" мозък не се различава от обичайното. В началото те преминават по-добре теста за памет, но в крайна сметка се връщат към стандартните за тях показатели.

Учените смятат, че резултатите от изследването могат да направят революция в регенеративната медицина - отгледаните в лаборатория клетки могат да бъдат използвани за трансплантиране на хора.