24 юни 2017
  •  Говорят медиците

Твърде влажният климат е довел до измирането на мегафауната (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 април 2017 в 12:2236820
Снимка: LifeGate

Международен екип от учени е открил доказателства в полза на нови причини за изчезването на мегафауната, случило се преди 11-15 хиляди години, съобщи EurekAlert!.

Изследването на австралийски учени е публикувано в Nature Ecology and Evolution.

Според новото изследване основната причина за изчезването на повечето видове гигантски бозайници е топенето на вечните ледове в Сибир и Северна Америка.

Това е довело до увеличаването на влажността, поради което се променили привичните за животните пасища, които са били заменени от мочурища и блата. Вследствие на това са се разделили големите животински популации.

В проучването изследователите разглеждат останките на древни животни и установяват, че промените в околната среда са един от решаващите фактори за изчезването на много видове представители на мегафауната, по-специално, гигантските ленивци и саблезъби котки.

Предишно изследване сочеше, че гигантските кенгура и костенурки, големи колкото автомобили, са изчезнали от Австралия, заради това, че са ловувани от хората.