10 декември 2018
  •  Говорят медиците

Учени доказаха ефективността на персонализирана ваксина срещу рак

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 март 2018 в 13:5319520
Това изображение на сканиращ електронен микрограф показва MSR-PEI скелет, представящ тумор-експресирани пептиди. След като се инжектира под кожата на мишките, биоматериалът се запълва с дендритни клетки, които могат да се видят тук като малки, кръгли форми, взаимодействащи с структурата на скелета. Снимка: Wyss Institute at Harvard University

Последните клинични проучвания показват, че имунотерапиите могат да бъдат персонализирани според уникалния профил на мутациите на тумора за всеки индивид, което дава надежда за много пациенти, според ново проучване на Харвард.

Учени приложиха персонализиран подход при създаването на ваксина срещу рака и показаха ефективността на този метод за лечение на болестта, съобщава MedicalXpress.

Резултатите са публикувани в Nature Materials.

Терапията се основава на специфичните за всеки тумор "неоантигени" - дефектни пептидни молекули, присъстващи на повърхността на злокачествените клетки. Дендритните клетки на имунната система помагат на Т-лимфоцитите да разпознават неоантигените и да осигурят имунен отговор, насочен срещу туморите.

Лекарите използват биоматериал, състоящ се от малки силиконови пръчици и покрити с полиетиленимин, съединение, което се използва за доставяне на ДНК и протеини до клетките. Когато се приложи под кожата, той образува триизмерен скелет, който привлича дендритни клетки. Освен това пръчиците са свързани с неоантигените, което им позволява лесно да проникват в дендритните клетки.

Резултатите от тестовете показват, че такива ваксини са по-ефективни от обикновените и предизвикват силна реакция на имунната система на мишки. Така е създадена ваксината, съдържаща пептида Е7, свързан с рака на шийката на матката. Тя допринася за почти пълното ликвидиране на туморите на гризачите. В резултат на това 80% от мишките живеят повече от 150 дни, докато животните, които са лекувани по традиционния начин, умират на 30-тия ден.

Трябва да се отбележи, че дори шест месеца след ваксинирането, организмът на мишките унищожава туморите, което показва, че те развиват имунна реакция на такива злокачествените образувания.

10 декември 2018 в 10:454004