18 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Учени от целия свят излизат на "Поход за наука" утре

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 април 2017 в 11:3311100

Учени от целия свят излизат от своите лаборатории и кабинети за Деня на Земята на безпрецедентен поход на истината, с който целят да привлекат внимание върху своите тревоги.

Учените се обявяват срещу политическия популизъм и нарастващите лъжи към избирателите, като издигат призиви за аргументирани с наука политики в интерес на обществото и за повече финансиране на науката.

Неслучайно още през ноември 2016 г. издателство Oxford Dictionaries обяви за "Дума на годината" термина "постистина". В епоха, когато обективните факти влияят върху създаването на общественото мнение все по-малко в сравнение с призивите към емоция и лично убеждение, учените не могат повече да мълчат, обявяват те.

На много места по света, както и в България, освен това се извършват бюджетни съкращения за изследвания, цензура на изследователите и заличаване на важни данни. Затова организаторите от March for Science заявяват: "Ние излизаме на поход, за да призовем да се върне полагащата се роля на научната "увереност" в обществените дебати".

Всичко тръгва от малка група във Facebook от учени от американската столица Вашингтон, но постепенно прераства в глобално движение. В похода ще вземат участие учени от над 500 града по целия свят. В България походът ще се проведе от Софийския университет до Президентството на 22 април с начало 17,30 ч.

Събитието по света ще се предава и на живо по Youtube канал.