11 декември 2017
  •  Говорят медиците

Учени са открили причината защо се раждат подобни на Хитлер котки

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 януари 2016 в 12:2882386

Кои са причините, поради които някои котки получават петна, включително такива под носа си като мустаци на Адолф Хитлер, са успели да установят учени от Университета в Бат и Университета на Единбург.

Резултатите от изследването са публикувани в списание Nature Communications.

Досега съществуващата теория твърди, че шарките по козината на животните се формират, защото пигментните клетки се движат твърде бавно, за да достигнат до всички части на ембриона, преди да е напълно оформен. Но шотландските изследователи не са съгласни с тази теория.

Проучването е на съвместен екип от математици и генетици, съобщава сайтът на Института Бат.

Снимка: Tjflex2 / Flickr, CC BY-NC-ND

"Вече знаем как клетките се движат през развиващата се кожа, за да се образува петно. Открихме, че се движат и се размножават на случаен принцип, което не се очакваше. С помощта на математически модел успяхме да докажем, че този прост процес може да обясни петнистите шарки" - разказва д-р Ричард Морт (Richard Mort) от университета в Единбург.

Същият математически модел се използва за проследяване на други видове клетки по време на ранното развитие. Изследователите твърдят, че това би могло да ни помогне да разберем по-добре механизмите на позициониране на клетките в началото на развитието на организма.

Клетките стартират близо до гърба на ембриона и мигрират към корема. Илюстрация: Richard Mort

Според анализа на изседователите, причината за петната може да е мутация на гена kit, която намалява скоростта на възпроизвеждане на пигментните клетки. В резултат част от козината на животните остава бяла, защото клетките не са достатъчно, за да се създаде равномерен цвят,

"Винаги се е смятало, че пигментните клетки по някакъв начин получават информация за това каква шарка да оформят, но всъщност те се движат хаотично. Това е процес на дифузия: ако една капка мляко падне в чаша кафе, кафето постепенно променя цвета си," - отбелязва професор Иън Джаксън (Ian Jackson) от университета в Единбург.

Интересното в работата на шотландските учени е, че тя показва, че може да се използва един и същи математически модел за изследване на други видове клетки по време на ранното развитие. Това дава нова възможност да се проучат медицински състояния, свързани с позиционирането ранните клетки, включително и тези, които водят до определени видове ракови заболявания на нервната система и други инвалидизиращи заболявания.

поп Дръвчо 09.01 2016 в 22:35 6
Признава си грешката дедо поп. Не се връзват датите.
SeaWalker 08.01 2016 в 16:55 5
Поп Дръвчо, имате грешка! Чаплин изгражда образа на "скитника" през 1912-13г , когато Хитлер е беден и посредствен художник, бъдещ ефрейтор и даже растителността под носа му е била доста засукана.
m1n6 cr1m3 08.01 2016 в 16:10 4
Попе, по принцип си напълно прав, но аз си оставам фен на Чарли Чаплин.
поп Дръвчо 08.01 2016 в 13:53 3
Мустаците на Чаплин са взети именно от Хитлер с цел сатирично изобразяване на последния. Извън великите си филми Чаплин е направил доста халтурки по темата.

Прическата на млад хитлерист (забравих как се казваше техния комсомол) обаче няма как да я асоциираш със Чаплин.
поп Дръвчо 08.01 2016 в 13:46 2
Адолф Хитлер никога не е бил толкова дебел като втората котка.

Иначе от другия, практическия край на въпроса погледнато, генът се нарича dominant white и е доста разпространен, поне сред уличните котки у нас. В зависимост от степента на експресия избелва котката от средата към краищата в различна степен, независимо от другите гени за шарки. В екстремните случаи оцветени остават само опашката и ушите, евентуално с 1-2 овални петна на гърба. Хитлер на първата снимка е имал късмет да му останат и мустачки.
m1n6 cr1m3 08.01 2016 в 13:32 1
Според мен са като мустаците на Чарли Чаплин, но въпрос на гледна точка и вкус, както е казала котката.

25 декември 2017 в 00:0010184