06 август 2020

Учени създават нов материал, който според тях може да замести човешката тъкан

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 март 2020 в 00:24 30930
Снимка: Anna Lena Lundqvist/Chalmers

Учени от Технологичния университет Чалмърс в Швеция съобщават, че са създали наноматериал, подобен на гума, който се интегрира идеално в човешкото тяло и това може да отвори възможности за всичко от реконструктивна хирургия, до екстремни модификации на тялото.

"Бяхме много изненадани, че материалът се оказа много мек, гъвкав и изключително еластичен", обяснява Ананд Раджасекхаран (Anand Rajasekharan), един от учените, създали новия материал, който "може да замести човешката тъкан".

Този нетоксичен материал, описан в детайли в изследването, публикувано в ACS Nano, е създаден от вещество, подобно на плексигласа.

Учените опитват да създадат материал, който може да замества кости, но откриват, че обработвайки го по подходящ начин на нанониво, той приема текстурата на гума, която според тях може да замени хрущялите във всичко от стави до изкуствени носове.

"Има много заболявания, при които хрущялът се чупи и се получава триене между костите, което предизвиква силни болки в засегнатия човек", обяснява Мартин Андерсон (Martin Andersson), ръководител на изследването. "Този материал може потенциално да послужи за подмяна в тези случаи".

Още повече, учените смятат, че материалът може да бъде третиран с малки протеини, откривани в имунната система, за да го направят антибактериален - свойство, което те смятат да изпробват, използвайки материала за уринарни катетри. Учените, разработили материала създават и компания, наречена Amferia, за да могат и да го предложат на пазара.

Източник: Futurism - SCIENTISTS SAY NEW NANOMATERIAL COULD “REPLACE HUMAN TISSUE”