20 септември 2019
  •  Говорят медиците

Учените: преходът към биогорива заплашва с недостиг на храна

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 март 2015 в 15:2720640

Изследователите твърдят, че климатичните и математически модели, които изчисляват ползите от преминаването от бензин към биологично гориво, произведено от зърнени култури, предполагат и намаляване на производството на храни. Статия за изследването е публикувана в списание Science.

Изследователите открили, че според сега съществуващите модели, планираното 20-50% увеличение на използваните за производството на биогорива зърнени култури ще доведе не само до по-значително увеличение на цените на зърнените култури, но също така и до намаляване на производството на храни.

И нещо още по-важно - изследователите твърдят, че намаляването на емисиите на въглероден диоксид в атмосферата няма да бъде за сметка на замяната на бензина с етанол, а ще се дължи на намаляването на активността на хранително-вкусовата промишленост.

По данните, получени от Тимоти Серчингер (Timothy Searchinger) и колегите му, самият процес на преработка на зърно ще стане основен източник на емисии на въглероден диоксид в атмосферата. Дори да приемем, че производството на храни не намалее, то резултатът на прехода от бензин на етанол ще бъде отрицателен: ще се повишават емисиите на парникови газове

Учените са поискали честно и открито да се информира обществеността и политиците за негативните последици от евентуален преход към биогорива. Възможно е, резултатът от прибързани решения да е не само продоволственият проблем, но и нееднозначният ефект върху екологията.

13 септември 2019 в 00:003637