15 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Учените разграждат бирата, за да създадат следващия антибиотик

Излезе новият брой на "Българска наука"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 юни 2016 в 11:0039962

От новия брой 89 на списание “Българска наука” ви представяме преводната статия на Радинка Колева "Учените разграждат бирата, за да създадат следващия антибиотик".

Хмелът - цветът на растение от семейството на марихуаната, не само прави бирата ви по-горчива, цитрусова и вкусна, но има брой положителни здравословни качества, вкл. предпазване от невродегенеративни разстройства като Болест на Алцхаймер и Болест на Паркинсон, лекува безсъние и безпокойство и дори се бори с рака. В момента учени от Университета в Айдахо работят за да извлекат две от най-важните съставки на хмела, за да ги използват във фармацевтични продукти. Учените представиха своята работа тази седмица на среща на American Chemical Society в Сан Диего. Те са се фокусирили в частност върху 2 киселини-хумулоните, за които учените отдавна знаят, че имат антиоксидантни свойства, и лупулоните, които не са толкова добре опознати. И двете са горчиви на вкус, и съвместно се борят с бактериите-свойство, което учените биха искали да използват във фармацевтиката. Учените трябва да изолират и извлекат киселините, за да ги използват в лекарства, или да ги създадат изкуствено, но процесът е труден, а в миналото не е имало начин учените да потвърдят, че са изолирали точната съставка. Следователно, учените развиват

процес, чрез който да синтезират 3 типа хумулони. Започват с позната растителна съставка, наречена флороглюцинол, после прилагат определени техники, за да получат междинен продукт. Все още усъвършенстват последния етап от превръщането на тези продукти в синтетични киселини, но учените твърдят, че са близо до целта. Преминали са през много етапи на проби и грешки, за да стигнат дотук, казват те. Намирането на нов антибактериален агент не е лесна задача - учените много трудно ги изолират лабораторно, отчасти заради първоначалното състояние, в което обикновено се намират. Повече съставки, борещи се с бактериите, биха могли да бъдат полезни в близкото бъдеще, тъй като устойчивостта към антибиотици става широкоразпространен здравен проблем. А като крайна цел, учените се надяват да създадат библиотека на тези типове киселини, които могат да доведат до ”лекарствата от следващо поколение”, се твърди в тяхното резюме. Те се надяват да си партнират с фармацевтична компания, за да разработят тези лекарства.

Заглавието е 1:1 от списанието, както е редно при препечатки. Със сп. "Българска наука" сме медийни партньори.
Моля, да си пренасочите обвиненията към тях.
Много подвеждащо и жълто това заглавие бе. Не било бирата ами хмела.

11 ноември 2019 в 00:006113