21 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Успешно приключи 27-та Национална антарктическа експедиция

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 март 2019 в 10:056850
Българската база в Антарктида. Снимка: Wikimedia Commons

Днес, 25.03. в 18:10 на летище София с полет от Рим се завръща екипът, който зазими и консервира Антарктическата ни станция “Св. Кл. Охридски” на о-в Ливингстън за дългата и сурова антарктическа зима.

Това са командира на базата през втория етап на експедицията Драгомир Матеев, енергетика инж. Йордан Йорданов, лекаря д-р Тодор Шамов, геологът Стефан Велев, готвачката Уляна Яркова и логистиците Павел Григоров, Петър Сапунджиев и Цветан Паров.

По време на експедицията, в която участваха 29 българи бяха реализирани 6 нови научни проекта по Националната програма за полярни изследвания в областта на геологията, геоморфологията, биологията, климатологията и геодезията, селектирани от специализирана научно-експертна комисия по строги критерии на Европейския съюз. Заедно с нашите учени на базата работиха и специалисти от Чили, Бразилия, Португалия, Испания, Колумбия, Турция и Монголия.

Паралелно с научните изследвания, бяха извършени и строителни и ремотни дейности по подобряване на инфраструктурата на базата - бе построено ново генераторно помещение, модернизиран и разширен кухненския блок.

Станция “Св. Кл. Охридски” на о-в Ливингстън.