16 декември 2018
  •  Говорят медиците

В САЩ се тестват лекарства за борба със затлъстяването без физическо натоварване

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 март 2018 в 10:2123000
Снимка: Pexels

Американски изследователи изследват съединения, които могат да осигурят безценна помощ на тези, които страдат от затлъстяване и не могат да се движат активно, съобщава ScienceAlert.

Затлъстяването може да се превърне в един от основните проблеми на човечеството през 21-ви век. Все още няма особен успех в борбата с този проблем. Достатъчно е да си припомним, че в Мексико от 2008 г. приблизително 70% от всички хора страдат от наднормено тегло и 32% от затлъстяване. Приблизително същия процент хора живеят със затлъстяване в САЩ.

До 2025 г. според експерти почти 20% от световното население ще страда от затлъстяване.

Не е изненадващо, че учените се опитват да преодолеят този проблем по някакъв начин от много години насам. Ситуацията се влошава от факта, че някои от страдащите от затлъстяване не могат да тренират поради здравословното си състояние. Новите изследвания могат да помогнат в този случай. Сега специалисти от Института за биологични изследвания Солк изследват вещества, които имат почти същия ефект върху човешкото тяло, както физическите упражнения. Тези съединения са означени като 516 и 14.

С помощта на препарат 516 се осъществява активиране на гени, които подпомагат изгарянето на мазниниte в мускулните клетки. В същото време, използването на съединение 14 стимулира разпада в клетките на въглехидратите за производство на енергия. Активирането на тези метаболитни пътища в човешкото тяло може да се случи по естествен начин, но в този случай ще е необходимо да се прибегне до физически натоварвания.

Първият от препаратите може да се използва в случаите на миодистрофия на Дюшен. Това е генетично заболяване, което се характеризира със затруднения при движение и мускулна слабост и тези прогресират с времето. Съединението 516 също може да бъде използвано при амиотрофична латерална склероза, болест на Паркинсон и болест на Хънтингтън.

От своя страна препаратът 14 може да помогне при диабета и метаболитен синдром. Експеримент при мишки показва, че използването на съединението води до намаляване на телесното тегло на животинчетата.

Учените планират по-късно клинични тестове.

10 декември 2018 в 10:454982