Вероятно най-дългото животно на Земята е забелязано край Австралия

Ваня Милева Последна промяна на 13 април 2020 в 08:59 32643 0

Кредит Schmidt Ocean/Twitter

Невероятно видео показва причудливо и огромно същество, наподобяващо нишки, плаващи в океана близо до Австралия. Тъничкото животно е сифонофор и всъщност представлява огромна колония от миниатюрни животни, наречени зооиди, действащи като едно цяло.

Официалното име на този сифонофор е Apolemia uvaria

В неотдавнашна публикация в Twitter Шмит Оушън (Schmidt Ocean), организация, работеща за авангардни океанографски изследвания, сподели невероятни кадри на това същество, което може да е най-дългото животно на планетата. Видеото е заснето на експедиция в каньоните Нингалоо, която има за цел да изследва биологичното разнообразие в Кейп Рейндж и каньоните Клоутс в Австралия. Използвайки подводен робот ROV SuBastian, те извършват 20 гмуркания на дълбочина до 4500 метра за 181 часа проучване.

Те изследват дълбоководните среди, когато забелязват морското същество, подобно на гигантски нудъл, носещо се към повърхността.

Откритието със сигурност е посрещнато с известно вълнение от другите учени, тъй като предишните оценки за най-голямата дължина на тези същества са само на няколко метра.

И така, как океанските проучвания са успели да пропуснат досега такова огромно същество?

„Много по-трудно е да се проучи водната повърхност, от колкото морското дъно“, обяснява в имейл до IFLScience д-р Нерида Уилсън (Nerida G Wilson), старши изследовател в експедицията. „Така че в крайна сметка не сме прекарали достатъчно време в тази среда, за да имаме представа за това колко често се среща това животно или други същества с такъв размер. Но въз основа на реакциите на други учени, то изглежда доста специално".

Прогнозите въз основа на диаметъра на огромните спирали на животното показват, че може да е дълго около 120 метра, въпреки че точната дължина не е потвърдена.

Сифонофор. Кредит: Wikimedia Commons

Сифонофорите (лат. Siphonophorae, Siphonophora) са разред жилещи от клас хидроидни (Hydrozoa). Пелагичната зона, която обитават тези животни, представлява водният обем в  открито море без областта в непосредствена близост до дъното.

Сифонофорът е съставен от милиони зооиди, всички действащи заедно. Тези зооиди се клонират хиляди пъти и пораждат редица специализирани копия и вероятно милиони съставят този чудовищен екземпляр. Някои от зооидите действат като примамки за привличане на плячка, докато други могат да жилят или играят роля в придвижването или възпроизвеждането. Всеки отделен зооид изпълнява своята роля, създавайки една огромна колония, която може да изпълни всички биологични функции, необходими за оцеляване - и очевидно процъфтява, тъй като това е най-дългата Аполемия, регистрирана някога.

Как може да се потвърди дължината на спираловидно същество с дължина 120 м?

„Имаме изображения с висока разделителна способност, които показват калибриран набор от лазерни точки на разстояние 10 сантиметра. Използвайки това, можем да измерим останалата част от сифонофора ", обяснява д-р Уилсън. "Но твърдият диск, който съдържа тези изображения, в момента е в карантина, след като напуснахме кораба, когато отпътувахме вчера. Така че всички трябва да изчакаме окончателните числа!”

Ребека Хелм (Rebecca R Helm), асистент в Университета на Северна Каролина Ашевил, написа в Туитър за откритието:

Това животно е вид хидра, наречена сифонофор. Той е съставен от милиони взаимосвързани клонинги. В колонията имат около дузина различни задачи, които клонингът може да свърши и всеки клонинг е специализиран за определена задача.

... повечето от сифонофорните колонии, които съм виждала, са дълги 20 см, може би метър. Но ТОВА животно е огромно. И не просто огромно, колонията проявява зашеметяващо поведение.

Счита се, че необичайната спирална поза на сифонофора е техника на хранене, придаваща на огромното животно вида на месоядно НЛО. Силата на милионите индивиди - органи ще действа като дрейфваща мрежа, събираща храна от пелагиалните дълбочини. Ужилванията на това колониално животно причиняват силна болка, така че съветвам хората да ги избягват, ако някога имат късмета да ги забележат. Мисля, че можем със сигурност да приемем, че ще няма да ви е уютно с това дълго  влакнесто нещо.

The Curious Case Of The "Long Stringy Thingy" Spotted In Australia,  IFLScience