17 септември 2019
  •  Говорят медиците

Ветеринари искат забрана на хомеопатията при животните

Петицията ще бъде официално внесена в петък

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 юли 2016 в 16:0022920
Снимка: MAURO FERMARIELLO/SCIENCE PHOTO LIBRARY

Над 1000 ветеринарни лекари във Великобритания са подписали петиция, призовава да се забрани хомеопатията при животните. Тя ще бъде отправена към Кралския колеж по ветеринарна медицина в Лондон тази седмица, съобщава ВВС.

Според статистиката, един на всеки седем лекари в Англия предписва хомеопатично лечение при животните. Това тревожи някои специалисти, които намират в този вид терапия нехуманно отношение.

Дани Чеймбърс (Danny Chambers), който започна подписката на Change.org, посочва, че медицината трябва да бъде на адекватно за 21 век ниво. В този ред на мисли той счита, че хомеопатията не работи и може дори да навреди както на хората, така и на животните.

„Ветеринарният лекар трябва да има акредитирана степен от акредитиран университет и не може да предписва терапия, която е научно опровергана редица пъти. Такава практика единствено измъчва болните животни и утежнява тяхното състояние“, коментира Чеймбърс.

Засега становището на Кралския колеж е, че хомеопатията не може да бъде категорично забранена или стопирана. Към този момент органът, който регулира ветеринарната професия, само препоръчва „предпазлив подход към хомеопатията при животни“.

Петицията ще бъде официално внесена в петък.

Хомеопатията е алтернативна система на медицината, изобретена от немски лекар в началото на деветнадесети век. Научните познания за химия, физика, биология ни казват, че тя не трябва да работи. Подробните изследвания показват, че тя и не работи.

13 септември 2019 в 00:003546