20 август 2019
  •  Говорят медиците

Видео от 400 000 фотографии на Млечния път от телескопа "Спицър"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 юли 2015 в 12:2229820
Снимка: Spitzer Space Telescope

Телескопът "Спицър" (Spitzer Space Telescope) изпрати до Земята богатство от данни за нашата галактика.

"Спицър" стартира през 2003 г. и по това време е най-големият инфрачервен космически телескоп (от 2009 г. ситуацията се промени с пускането на обсерваторията "Хершел"). Наблюдавайки космоса в инфрачервения диапазон разкрива много практически невидими за нормално наблюдение обекти. Това са изстинали звезди, газово-прахови мъглявини и други обекти.

Такова наблюдение в инфрачервения диапазон е идеално да се извършва от орбита, защото земната атмосфера абсорбира топлинното излъчване. Освен това топлинното излъчване преминава през космическите облаци от прах, които закриват от наблюдение видимия спектър на галактичния център и други обекти.

Авторът на клипа е взел изображения на Млечния път в различни диапазони и да ги е комбинирал. Някои снимки са с много високо качество.

Видео към новината