25 август 2019
  •  Говорят медиците

Вижте Персеидите от Международната космическа станция (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 август 2016 в 09:0081340
Снимка: NASA

Международната космическа станция добави нов видеоклип, който показва метеори от Персеидите, най-мощният поток в астрономическия календар, съобщи НАСА.

Метеорите са относително редки и е трудно да се изследват от земята. Измерванията от земята или самолети са ограничени до много къси периоди от време за наблюдение и малки части от небето. Освен това тези наблюдения са ограничени от поглъщането на озона в земната атмосфера.

Детекторите на МКС могат да преодолеят тези ограничения. В рамките на програмата Meteor се осигурява непрекъснато наблюдение на метеорното взаимодействие с атмосферата на Земята без ограниченията на абсорбирането на озона.

Това видео е част от програмата за изследване на метеорите (Meteor) на международната космическа станция (МКС). От тук се правят първите космически наблюдения на химическия състав на метеорите, навлизащи в земната атмосфера.

Тези първи измервания на метеорния поток от космоса дават възможност за мониторинг на съединенията на въглеродна основа. Изследването на химичния състав на метеорите е важно, за се опитаме да разберем как са еволюирали планети.

В рамките на програмата Meteor се заснема видео и снимки с висока резолюция на атмосферата и се използва софтуер за търсене на светли петна, които по-късно могат да бъдат анализирани на земята.