19 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Вижте как Касини преминава през пръстените на Сатурн (видео 360º)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 април 2017 в 19:2050340
Снимка: NASA

Днес космическият кораб на НАСА "Касини" направи първия си от 22-та полета между Сатурн и неговите пръстеним съобщава страницата на мисията в Twitter.

За да избегне сблъсък с частици от пръстените, "Касини" използва своята основна антена като щит. Тъй като антената е обърната обратно на Земята комуникацията със станцията е прекъсната.

Изследователи от Центъра за управление на полетите се надява, че връзката ще бъде възстановена 20 часа след извършването на маневрата.

НАСА показа анимация, която позволява да се разгледа прелитането на "Касини" между Сатурн и пръстените му в режим 360 градуса.

През 1655 г. холандецът Кристиан Хюйгенс открива Титан - най-голямата луна на Сатурн. Десетина години по-късно, италианецът Джовани Касини откри пролука - "Процепът на Касини" - в пръстена около Сатурн и още четири от неговите спътници.

На 15 октомври, 1997 г.,  Хюйгенс и Касини заедно се отправиха към Сатурн и в това няма нищо фантастично: "Касини-Хюйгенс" е името на специална сонда за изследване на Сатурн и неговите околности. НАСА, Европейската космическа агенция и отделно Италианската космическа агенция са инвестирали в проекта повече от три милиарда долара.

През юли 2004 г. апаратът достигна до системата на Сатурн. А през декември се раздели на две. Хюйгенс, едната част от комплекса, се отправи към Титан (наречена на името на откривателя на спътника). Касини стана орбитална станция, първият изкуствен спътник на Сатурн, който се присъедини към останалите 62 естествени спътници на Сатурн.

Луните на Сатурн са много интересен обект на изследване.

Сегашното състояние на Титан, например, е близо до Земята преди около 4 милиарда години, когато на нашата планета се е зараждал животът.

След повече от 12 години изучаване на Сатурн, неговите пръстени и луни космическият кораб на НАСА "Касини" навлезе в последната година на своето епично пътуване.

Научната одисея е планирано да завърши на 15 септември 2017 г. , когато "Касини" ще се потопи в Сатурн, същевременно изпращайки до Земята измерванията си, докато изгаря като метеор в атмосферата на газовия гигант.