22 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Вижте китайските панорамни снимки на обратната страна на Луната

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 януари 2019 в 12:1155330

Китайският космически апарат "Чанг'Ъ-4", който на 3 януари за първи път в историята на човечеството кацна на обратната страна на Луната, предаде панорамни снимки на повърхността на спътника на нашата планета, съобщава Китайската национална космическа агенция.

Отбелязва се, че снимките са направени с помощта на топографска камера, монтирана на апарата. Изследователите подчертават, че въз основа на получените данни могат да извършат предварителен анализ на терена около района на кацането.

"В 08.00 часа (местно време - 02:00 ч. българско време) на 11 януари апаратът Чанг'Ъ-4, луноходът и  спътникът ретранслятор "Цюецяо" бяха в стабилно състояние, цялата работа бе изпълнена по план. Топографска камера, монтирана на спускаемия модул на сондата, направи панорамна снимка", - се казва в изявление на агенцията.

Въз основа на получените данни изследователите са направили предварителен анализ на релефа на местността, в частност на повърхността на луната в близост до сондата.