24 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Вижте опасната зона, където може да падне китайската космическа станция на Земята

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 10 ноември 2017 в 06:3935005

Първата китайска космическа станция Тянгун 1 (Tiangong-1), е извън контрол от септември 2016 г., а сега специалистите прогнозират кога и къде ще падне обратно на Земята.

Европейската космическа агенция (ESA) прогнозира, че тежкият 8,5 тона космически кораб ще направи "неконтролирано повторно влизане" на нашата планета между януари и март 2018 г.

Но къде точно ще се случи остава неясно.

Специалистите на ESA са определили зоната, в която е вероятно да падне на земята Тянгун 1, и страните в риск, сред които някои наши издания поставиха и България.

Опасната област е между 43° северна ширина и на юг също 43°. Това по наши изчисления обхваща площ приблизително 347.863 милиона квадратни километра. Площта на България спрямо общата площ на опасната зона съставя само 0.03% или една 3000-на. Най-вероятно китайската станция ще падне в някой от земните океани, които обхващат повече от 2/3 от очертаната област.

ESA организира международна кампания за наблюдение на падането на Тянгун 1 на 28 февруари следващата година.

Китайският космически кораб стартира през 2011 г. с цел да се създаде по-голяма космическа станция. Но през септември 2016 г. китайските власти потвърдиха, че са загубили контрол на космическия кораб.

Корабът Тянгун 1 вече е на около 300 км височина в орбита и се очаква да се разпадне някъде между януари и март 2018 г., когато ще направи неконтролирано повторно влизане. Къде точно ще стане ще се разбере малко преди повторното навлизане.

Важно е да се подчертае, че по-голямата част от космическата станция ще изгори в горните слоеве на атмосферата, подобно на метеор, но благодарение на масата и конструкцията на станцията, има вероятност някои части от нея да оцелеят и да стигнат до повърхността.

В историята на космическите полети няма потвърдени жертви от падащи отломки.

Пустиняк, станцията е китайско менте и не може да и се зададе нищо. Иначе имам и аз няколко адреса.
Толкова ли не може да й се зададат координати или адрес където да се излупа?! София, улица Никола Мирчев 28 - 30 примерно?
Африка преди всичко е цялата вътре. Индия и Китай остават малко на втора линия.
Chavo64
10.11 2017 в 16:38 2
В тая зона са Индия и 70% от Китай, за останалото какво да говорим!?
Е айде уточнете я малко тая зона де. Има хора които живо ги интересува.

Така сте заградили нещо като 90% от населението на Земята.