22 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Вижте пълния комплект спътници на Плутон (анимация)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 май 2015 в 13:0842691
Снимка: НАСА

Сондата New Horizons е изпратила снимки на всичките пет известни спътници на малката планета Плутон.

За момента са известни пет спътника на Плутон. Най-големият от тях е Харон и е открит през 1978 г. от американския астроном Джеймс Кристи, а другите са забелязани с помощта на космическия телескоп Хъбъл, разказва сайтът на НАСА.

За първи път Харон е сниман от New Horizons през юни 2013 г. , а другите две луни - Хидра и Никта - през юни 2014 г. и през януари 2015. За съществуването на спътниците Цербер и Стикс стана известно през 2011 г. и 2012 г., а първите им снимки от разстояние 88 милиона километра са получени с помощта на инструмента Lorri (Long Range Reconnaissance Imager) в периода от 25 април до 1 май 2015.

Всяко наблюдение е продължило десет секунди. От тях специалистите на НАСА са съставили анимации. Цербер се вижда на всички снимки, а Стикс - само на втората и третата.

Спътникът Стикс, който има диаметър между 7-21 км, се върти около Плутон между орбитите на Харон и Никта с период от 20 дни. Цербер е с диаметър 10-30 км, разположен между орбитите на Никта и Хидра и не се върти около Плутон с период от 32 дни.

Очаква се на 14 юли 2015 г.  сондата да приближи на минимално разстояние до Плутон от 12 500км. По това време мисията ще трябва да достигне върха на интензивността на изследванията си. New Horizons ще прелети с висока скорост покрай планетата джудже и ще продължи отвъд пределите на Слънчевата система, изследвайки Пояса на Кайпер. Според плановете на НАСА, мисията на New Horizons ще приключи работата си в средата на 2020-те.

Петър 16.05 2015 в 23:16 1
Дано всичко мине по план. Нямам търпение да видя Плутон отблизо. Но ще мине доста време, докато се свалят данните, защото доунлоада от такова разстояние е със скоростта на най-бавния интернет от зората на интернет.