18 август 2018
  •  Говорят медиците

Вижте старта на SpaceX с комуникационен сателит SES-12 (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 юни 2018 в 12:2018860

Само две седмици след успешния старт на 5 сателита на Iridium и 2 кораба на НАСА, SpaceX изпрати друг Falcon 9 в космоса.

Компанията изстреля комуникационния спътник SES-12 от Кейп Канаверал във Флорида, чийто старт бе в 12:45 AM EDT или 7:45 българско време днес, понеделник, 4 юни.

Вижте повторението на изстрелването:

Въпросният сателит SES е на телекомуникационна компания, базирана в Люксембург, и ще предоставя комуникационни услуги за регионите в Азия и Тихоокеанския регион и Близкия изток. Компанията отбелязва, че спътникът е един от най-големите, която някога е стартирала и че ще помогне да се предоставят данни за такива части от света, където търсенето се очаква да нарасне бързо през следващите години.

SpaceX първоначално планираше да пусне ракетата на 31 май, но се наложи да проведе някои допълнителни тестове. Това изстрелване включва използвана първа степен, с която бе стартиран експериментален орбитален самолет X-37B в космоса през септември 2017 г. , но този път SpaceX  несе опита да я върне.