23 октомври 2020

Вижте супер синята кървава Луна в снимки от НАСА, Twitter, Facebook и интернет

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 февруари 2018 в 08:47 37850

Снощи Луната представи на жителите на Земята рядък космически спектакъл - червена и синя луна, супер голямa и супер ярка.

За първи път от 35 години в нашето полушарие синята луна се синхронизира със суперлуна и пълно лунно затъмнение или кървава луна заради червения й оттенък.

Най-добрите места за наблюдение бяха Хавай и Аляска, заедно с най-западните части на Канада и САЩ, Австралия и Азия, както и Русия.

Учените изследваха рязкото, внезапно спадане на температурата на повърхността на Луната, когато сянка на Земята покри Луната. По това време температурата пада с 38° по Целзий, заяви Ноа Петро (Noah Petro), учен от проекта Lunar Reconnaissance Orbiter на НАСА, апаратът, който обикаля около Луната от 2009 г. насам. Неговият екип е взел специални предпазни мерки, за да се запази топлината на космическия кораб по време на слънчево затъмнение (за Луната това е слънчево затъмнение).

По това време Луната е на 360 200 км разстояние, достатъчно близо, за да се определи състояние на суперлуна, според НАСА.

НАСА показа снимка на Международната космическа станция, която се вижда в силует на фона на пълната Луна.

Астрофотографът Джеймс Джордан публикува тази завладяваща гледка на супер синята кървава луна от Оукланд, Калифорния:

Ето как видяха събитието от Аделаида:

Луната над Акропола:

Суперлуната се издига до небостъргач в Мадрид, Испания, 31 януари