24 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Вода, която сякаш не се подчинява на гравитацията (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 юни 2016 в 09:2430790

Не е нужно да си физик, за да знаеш, че водата тече навсякъде, на където я притегля гравитацията. Но водата в тази инсталация, създадена от Артър Каработ (Arthur Carabott) , изглежда, не се поддава на общите правила на гравитацията като се придържа към невероятно перфектни прави пътища и ъгли по пътя си надолу.

Това е възможно, благодарение ултрахидрофобно покритие на лазерно изрязани акрилни листове, което насочва водния поток. Хитроумен трик, който създава привидно невъзможни движения на водата.

Ултрахидрофобното покритие създава микроструктура, който имитира естествените хидрофобни листа на лотоса. Експериментите с иновативното покритие откриват редица вълнуващи ефекти: бързо движещи се като живак капчици, неестествено тесни потоци и зони на пресичане, създадени от редуване на обработени и необработени площи.

Фонтанът е разработен в Институт Прат и е включен изложбата WIP 2016 -  Architecture Work-in-progress Show 2016