17 декември 2017
  •  Говорят медиците

Вторият старт от космодрум "Восточний" се превърна в провал (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 ноември 2017 в 15:1925130
Снимка: © Роскосмос

Вторият в историята старт от космодрум "Восточний" на ракетата "Союз" завърши с неуспех - метеорологичен спътник и още 18 микросателита, които трябваше да бъдат изведени в орбита или са паднали в океана, или не са на предвидената орбита, съобщава "РИА Новости".

Отбелязва се, че спътникът "Метеор-М" е изведен на орбита, но по време на плановия сеанс връзка с апарата не се установи поради отсъствието му на планираната орбита. Основният полезен товар на старта бе руският апарат "Meteor-M" № 2-1. Освен него към космоса бяха отправени и 18 малки спътника от различни страни, в това число "Бауманец-2" (Русия), LEO Vantage (Канада), AISSat-Z (Норвегия), IDEA (Япония). Също така бе планирано да се изведат и спътниците SEAM (Швеция), два Landmapper-BC (САЩ), 10 сателита LEMUR (САЩ) и D-Star One (Германия).

И така, в орбита "Союз" не успя да изведе сателитите LEO Vantage - група малки апарати за комуникация, които трябваше да започнат работа през 2021 г., AISSat - серия от норвежки сателити за морски наблюдения, IDEA - сателити за анализ на въздуха, които щяха да се използват от НАСА и NOAA (Националната океанска и атмосферна администрация - САЩ) и SEAM - апарати за изследване на магнитното и електрическото полета на магнитосферата на Земята на консорциум от осем фирми от Швеция, Германия, Украйна, САЩ, Дания, Унгария и Италия.

"Не мога да кажа, че това ще влоши драстично позицията на Русия (на пазара на търговските стартове). Но тази ситуация удря по имиджа (на страната) и не добавя плюсове на нашата ракетна и космическа индустрия ", заяви Александър Железняков, академик от Руската академия по космонавтика пред РИА Новости.

25 декември 2017 в 00:0010186