21 октомври 2017
  •  Говорят медиците

За първи път днес ще влезе човек в надуваемия модул в МКС

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 юни 2016 в 14:3716540

Днес, понеделник, 6 юни, за първи път ще влезе човек в допълнителното помещение към Международната космическа станция -  надуваемия модул BEAM, съобщи НАСА.

Астронавтът Джеф Уилямс (Jeff Williams) ще влезе в първия обитаем допълнителен модул в космоса, за да проучи потенциалните предизвикателства и ползи от надуваемите жилищни помещения за изследване на дълбокия космос и за ниска околоземна орбита.

В събота, 28 май, Уилямс, съвместно с наземните екипи на НАСА и компанията, създала модула Bigelow Aerospace, извършиха седемчасова операция по надуването на помещението.

Модулът BEAM бе изстрелян на 8 април с товарния космически кораб Dragon на SpaceX от Кейп Канаверал във Флорида и е прикрепен към модула Tranquility на Международната космическа станция около една седмица по-късно.

С влизането на Уилямс ще започне изпитателния двегодишен срок на модула, през който ще се събират данни за състояението му. Астронавтът ще взема проба на въздуха, налягането. Той ще инсталира датчици през следващите два дена, които ще събират данни как надуваемия модул реагира на топлинната среда, радиацията, микрометеоритите и отломките в космоса.

По време на тестовия период модулът обикновено ще бъде затворен за останалата част от космическата станция. Астронавтите ще влязат в модула три до четири пъти годишно, за да съберат данни за температурата, налягането и радиацията и да оценят общото му състояние. След две години наблюдение, BEAM ще бъде изхвърлен от космическата станция, за да изгори при повторното си влизане в земната атмосфера.