15 декември 2017
  •  Говорят медиците

За първи път е редактиран ген в еднодневен ембрион

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 септември 2017 в 00:0018450
Снимка: University of Cambridge

Изследователи са използвали технология за редактиране на генома, за да разкрият ролята на ключов ген в човешки ембриони в първите няколко дни от развитието им.

По този начин, за първи път редактирането на генома е използвано за изучаване на генетична функция в човешки ембриони, което може да помогне на учените да разберат по-добре биологията на ранното ни развитие, съобщава Science Daily.

Изследването е публикувано в списание Nature.

В проучването изследователите от Института Франсис Крик в Лондон са използвали 58 ембриони, замразени излишни ембриони, дарени от двойки за научни изследвания, които са били подложени на ин витро лечение. Изследването е направено по лиценз за научни изследвания и строг надзор от независими и правителствени регулаторни органи на Великобритания.

Екипът използва техника за редактиране на генома, за да спре ключов ген от производството на протеин, наречен OCT4, който обикновено става активен в първите няколко дни на развитието на човешкия ембрион. След като яйцеклетката е оплодена, тя се дели като за около 7 дни се образува топка с около 200 клетки, наречена бластоцист. Проучването установи, че за човешките ембриони е нужен OCT4, за да се формира правилно бластоцист.

Смята се, че OCT4 е важен както за развитието на човешкия ембрион, така и за биологията на стволовите клетки. "Плурипотентните" стволови клетки могат да се превърнат във всеки друг вид клетки и могат да бъдат получени от ембриони или да се създадат от клетки на възрастен, например клетки на кожата.

Резултатите от работата потвърждават, че CRISPR-Cas9 е ефективен за изучаване на човешки ембриони.

25 декември 2017 в 00:0010185