11 декември 2017
  •  Говорят медиците

За първи път e заснето в естествена среда как врана създава, използва и пази сложни инструменти (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 декември 2015 в 12:5033300

За първи път при естествени условия видеокамери са уловили как враните от Нова Каледония (Южен Тихи океан) си правят инструменти със сложна форма и после изваждат с тях насекомите от пукнатини в кората на дърветата.

Статията на биолозите Джолиън Тросцянко (Jolyon Troscianko) от Университета на Ексетър и Кристиан Рутц (Christian Rutz) от Университета на Сейнт Андрюс е публикувана в списанието Biology Letters, съобщава сайтът на университета в Ексетър.

Вероятно вече сте виждали как птици от семейство вранови (Corvidae) си правят инструментите в изкуствено създадени от учените ситуации. Но авторите на новото изследване твърдят, че новокаледонските врани (Corvus moneduloides), обитаващи остров Нова Каледония в Тихи океан, никога не са били заснети как правят това в напълно естествена среда.

За да заснемат как птиците си добиват храна, Тросцянко и Рутц закрепили към опашните им пера миниатюрни "шпионски " камери.

"Новокаледонските врани са известни с необичайно сложното си поведение с използване на инструменти", пишат авторите на изследването. "Въпреки десетилетията теренна работа, много малко се знае за това как те правят и използват своите инструменти за хранене в дивата природа, което се дължи до голяма степен, че са много плашливи птици."

Събран е видеоматериал с помощта на 19 камери.

Така враните си изработват удобен инструмент, с който могат да изравят храна - ларви на насекоми - от пукнатините на кората.

Как точно го правят може да наблюдавате на видеото.

25 декември 2017 в 00:0010184