12 декември 2019
  •  Говорят медиците

За първи път космически апарат (Розета) заснема друг (New Horizons) от 5 милиарда километра

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 юли 2015 в 10:2848911
Плутон е в кръг на снимката от Rosetta Снимка: ESA / Rosetta / MPS /OSIRIS

За първи път в историята един космически апарат заснема друг в пространството - Розета, в момента около кометата Чюрумов/Герасименко, е заснела Плутон и сондата New Horizons.

Епохалното прелитане на апарата New Horizons покрай Плутон отвлече за известно време вниманието на обществеността от другото значително постижение в космоса - мисията на Розета.

Но само два дни преди това, на 12 юли 2015 г., космическият кораб Розета на Европейската космическа агенция обърна своите камери към планетата джудже от кометата 67P / Чюрумов/Герасименко и улови далечния му образ.

Това изображение е един от малкото моменти в историята, когато един космически кораб в Слънчевата система е заснел predpolagaemo друг, макар и толкова малък в това изображение.

Независимо, че Плутон едва се вижда, това е свидетелство за колко далеч са отишли човешките усилия в изследването на космоса.

Розета е на орбита около кометата от август миналата година и в момента е близо до орбитата на Марс. Разстоянието между двата космически кораба, когато е направена снимката е повече от 5 милиарда километра. Учените успяха да открият този сравнително малък обект - Плутон е само около две трети от размера на нашата Луна.

Любопитно е, че и двете космически тела  - и кометата 67P, и Плутон принадлежат на пояса на Кайпер във външната част на Слънчева система и двете имат елиптични орбити около Слънцето.

p0ck0 17.07 2015 в 20:21 1
Много подвеждащо заглавие и статия като цяло. В действителност на снимката е заснет Плутон, а това дето някой си мисле, че е заснет и New Horizons е толкова въображаемо, че е направо смешно. Аз по същата логика мога да кажа например, че за първи път един космически апарат е заснел винтчето в долния ляв ъгъл на третата камера, зад радиоантената, на 14 см от едното ктаче на не знам си каква стойка, намираща се в не знам си кой край на космическата сонда и е отрил прашинка.