19 октомври 2018
  •  Говорят медиците

За първи път се изследва как се отразява любовта върху мозъка

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 март 2015 в 17:3555510
Снимка: Frontiers in Human Neuroscience

Екип от китайски и американски учени представи първото проучване, което може би дава първото експериментално доказателство за това, какво всъщност представлява любовта, съобщава британското издание "The Telegraph".

За създаване на "любовната карта" на мозъка, учените са използвали ядрено-магнитен резонанс (ЯМР). Те събират сто студенти доброволци от Югозападния университет в Чунцин, Китай, за да участват в експетимента.  Разделят участниците на три групи. Първата група на "влюбените", включва всички, които са влюбени в момента. Във втората "край на любовта" влезли тези от доброволците, които току-що са приключили връзка. И последната група - необвързаните.

Снимка:Frontiers in Human Neuroscience

Участниците в експеримента били помолени да изчистят съзнанието си, да не мислят за нищо, за да могат резултатите да са реалистични, след което учените сканирали мозъците им с ЯМР.

В първата група се забелязва повишена активност в редица области на мозъка, които свързани с получаване на награди, мотивация, регулиране на емоциите и прочие. Установено е също така, че мозъчната дейност в някои части на мозъка е пряко свързана с продължителността на фазата "влюбен".

От ядрено-магнитния резонанс на втората група става ясно, че колкото по-дълго са без "любов", толкова по-малко активни са частите на мозъка, установени при първата група. А при необвързаните активността е почти липсваща.

Според учените, благодарение на тяхното изследване "Изменения на мозъка, свързани с любовта", публикувано в Frontiers in Human Neuroscience, за първи път има доказателства за въздействието на любовта на функционалната структура на мозъка. В бъдеще те биха искали да разработят тест за любов - с помощта на магнитен резонанс или друг метод на сканиране.