За пръв път официално НАСА изпрати човешки сперматозоиди в космоса

НаукаOFFNews Последна промяна на 10 април 2018 в 09:44 18581 0

Кредит NASA

Сперматозоиди на бикове.

През април 2018 г. в Международната космическа станция започва мисия, която има за цел да проучи как безтегловността засяга сперматозоидите, съобщи НАСА.

Мисията Micro-11, която се проникна в космоса с помощта на ракетата Falcon 9 на борда на капсулата Dragon на SpaceX, представлява куп контейнери със замразена сперма от хора и бикове. На борда на Международната космическа станция (МКС) учените ще размразят сперматозоидите и след това ще я изследват, за да видят как безтегловността влияе върху способността й да се движи и готовността й да се слива с яйцеклетки.

"Предишни експерименти със сперматозоиди на морски таралежи и бикове показват, че активирането на движението се случва по-бързо в условията на микрогравитацията, докато етапите, водещи до оплождане, се случват по-бавно или изобщо не се случват, предотвратявайки оплождането в космоса" - пише НАСА.

НАСА изпраща сперма от бикове заедно с човешки сперматозоиди, защото клетките на биковете са по-последователни в активността и външния си вид, отколкото човешките сперматозоиди. Чрез изучаването им заедно с човешките сперматозоиди, астронавтите ще могат да разберат дали тяхното странно поведение е резултат от нещо необичайно за дадена спермална проба или е заради въздействието на микрогравитацията.

Извършването на този експеримент показва, че НАСА е по-близо от всякога да признае, че рано или късно сексът в космоса почти със сигурност ще се превърне в реалност. Отдавна се носят подобни слухове за руски или американски космически кораби, но никой от тях не е официално потвърден и повечето от тях вероятно са фалшиви. (вж "Секс в космоса - митове и факти")

Човешки сперматозоиди.

Може би си струва да се отбележи, че сегашният екип на МСС от шест мъже, има алтернативни възможности за придобиване на цял куп човешки сперматозоиди, които би билои по-евтино, отколкото да се издигнат в космоса с изстрелване, струващо  милиони, но е разбираемо защо космическата агенция не използва този начин, ако няма друга причина, освен етична.

Сперматозоидите в крайна сметка ще се върнат в лабораторията в Университета в Канзас за по-нататъшно тестване, според друго прессъобщение, където един от учените, координиращи изследването, ще извърши допълнителни експерименти, за да се види как времето в космоса променя тяхното поведение.