10 декември 2019
  •  Говорят медиците

За състава на звездите и звездния произход на хората - в следващото събитие на Ratio

На 5 септември физикът Виктор Данчев ще говори за звезди, директно под звездите на кино Cabana

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 август 2019 в 12:4112010
Снимка: Ratio

Въпреки че точният брой звезди във Вселената е напълно неизвестен, от Земята с невъоръжено око могат да се видят около 4500 от тях. Благодарение на съвременната астрофизика, човечеството разполага със способи да наблюдава много повече и да разчита белези за състава, историята и бъдещето на далечни звезди.

Историята на звездите, техният произход и състав ще са в основата на събитието Ratio представя: A Star is Born, което ще се проведе на 5 септември от 19:00 часа в кино Cabana до НДК. Темата ще бъде представена от физика Виктор Данчев. Той е част от екипа разработил най-големия безплатен онлайн курс за космическо образование – Spaceport. В момента работи в ЕндуроСат, компания специализирана в наносателити за изстрелване в орбита.

По време на презентацията си Виктор Данчев ще обясни защо и как "умират" звездите и какво ще се случи със Земята, когато времето на Слънцето настъпи – след 5,5 милиарда години. Той ще даде и рецепта за това как да си направим звезда. Ще разкаже и защо хората дължат своето съществуване на звездите – 97% от човешкото тяло е изградено от елементи, произведени от термоядрените реакции на далечни звезди. Нещо повече, желязото в кръвта ни е създадено в сърцето на умираща звезда.

Ratio представя: A Star is Born“ ще се състои на 5 септември в кино Cabana (лятното кино до НДК) от 19:00 часа. Входът е свободен, а повече за събитието можете да научите на сайта на организаторите www.ratio.bg.