24 октомври 2017
  •  Говорят медиците

За търсене на Деветата планета са поканени и аматьори (видео)

Изображенията ще да бъдат търсени в южното небе, което е по-малко проучено.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 март 2017 в 13:1213450
Снимка: WallpaperSafari

Астрономите от Австралийския национален университет (ANU) призовават за помощ от аматьори в търсене на Деветата планета в нашата Слънчева система.

Ако някой забележи хипотетичната Девета планета в сайта, който показва дигитални снимки на космоса, му е обещано да има думата за именуването на планетата. Но окончателното решение за класификацията и името зависи от Международния астрономически съюз.

Сайтът показва хиляди изображения, заснети от телескопа на Обсерватория Сайдинг Спринг на Университета в Нов Южен Уелс. Очаква се аматьорите да забележат необичайни движения и обекти сред снимките. За да бъде по-лесно за аматьорите, изображенията са обработени като въведен цвят за обектите, които са променили позицията си между две последващи изображения.

Снимките са на южното небе, което е по-малко проучено. А за северното небе вече бе организирано търсене от НАСА през миналия месец.

"Ако съществува тази планета, тя ще е вече уловена в една от нашите хиляди и хиляди снимки", заяви астрономът д-р Брад Тъкър (Brad Tucker) пред Би Би Си. "Ние си казахме: "Нека обществеността ни помогне и да потърси сред тези изображения, за да видим дали можем да я намерим заедно", добавя той.

Съществуването на "Деветата планета" придоби по-голяма тежест миналата година, когато учени от Калифорнийския технологичен институт обявиха, че една планета с маса 10 пъти масата на Земята вероятно съществува на около 30 милиарда километра разстояние.