16 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Загадъчни светлини от планетата-джудже Церера

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 февруари 2015 в 15:3894353
Това изображение енаправено от космическия апарат на НАСА Dawn на планетата джудже Церера на 19-ти февруари от разстояние от близо 46 000 километра. Тя показва, че до най-яркото петно на Церера има по-слабо, което очевидно е в същия кратер. Снимка: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA

Космическият апарат на НАСА "Даун" (Dawn), който продължава да се доближава до Церера, е изпратил много ясни снимки на планетата-джудже. Фотографии, направени от разстояние от около 47 000 км, са заснели две загадъчни светли петна. В НАСА се надяват, когато "Даун" се приближи още до Церера, да направи нови снимки, на които да се идентифицира източника на светлините.

"Най-яркото светло петно продължава да бъде твърде малко, за да го различим с нашата камера, но независимо от своя размер то е по-ярко от всичко друго на Церера", казва Андреас Нетюс, водещ изследовател на камерата на автоматичната станция. "Това е напълно неочаквано и е все още мистерия за нас".

Учените имат няколко хипотези. Светлината може да бъде отразена от лед на повърхността на Церера, а може да бъдат и петна от сол.

През 2003 г. и 2004 г. космическият телескоп на НАСА "Хъбъл" прави снимки на Церера, като бялото петно ​​се наблюдава и при тези изображения.

Снимките на Церера от космическия телескоп на НАСА Хъбъл

Изследователите евентуално ще научат повече, когато апаратът през следващата седмица мине в орбита около Церера, завършвайки дългата си мисия.

Сондата "Даун" стартира през 2007 г., за да проучи два основни обекти в астероидния пояс - Веста и Церера.

Учените се интересуват от изучаването на Церера, защото е уникален обект в Слънчевата система, със среден размер не повече от 1000 км. Тя е най-голямото тяло в астероидния пояс.

При Церера е необичайно това, че е класифицирана едновременно като планета-джудже и астероид. Като планета-джудже Церера е най-малката в нашата слънчева система.

жмъ 06.03 2015 в 19:38 3
Македонците пекат наденица....
Пешо 01.03 2015 в 19:10 2
Еее, стига бе! Как може да не знаете! Това са летящите чинии на Хитлер! ДАЖЕ филм има сниман за това, а вие не знаете!
Тъпчо 28.02 2015 в 13:16 1