25 юни 2017
  •  Говорят медиците

Заснеха как Международната космическа станция пресича Слънцето

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 юни 2017 в 08:3515780
Снимка: David Le Conte

Астроном от британския остров Гърнси в Ламанша успя да заснеме Международната космическа станция (МКС) да преминава пред Слънцето. Това е изключително рядък шанс, отбелязва местното издание Guernsey press, което разпространи снимките.

МКС често е видима през нощта, докато преминава небето, но е рядкост да бъде заснета през деня. Станцията преминава пред Слънцето само за 1 сек - достатъчно дълго време обаче, за да успее Дейвид Ле Конт (David Le Conte) да направи серия от пет снимки.

"Можете да видите нейните слънчеви панели и можете да видите тялото на космическата станция. Обикновено на борда има шест астронавта, както и по това време, когато е била на над 600 км, пътувайки със скорост от около 27 000 км/ч.", обяснява Ле Конт.

За да успее да направи кадрите, той прибавя специални слънчеви филтри към телескоп, разположен в обсерваторията в La Societe Guernesiaise в град Сейнт Питър на острова, както и фотоапарат Canon 600D. След това фотосите са обработени и уголемени, за да се види по-ясно формата на станцията. Заглавната снимка е монтаж от петте кадъра.