Зелената комета "Невероятният Хълк" ще премине покрай Земята тази вечер за първи път

НаукаOFFNews Последна промяна на 09 август 2018 в 21:49 5281 0

Насочете бинокъла си към небето тази вечер, защото ще бъдем посетени от останките на една блестяща зелена комета, наречена "Невероятният Хълк".

Вероятно за първи път тази комета ще посети нашата Слънчева система и прави най-близкия си преход до Земята, достигайки до 113,4 милиона километра във вторник и сряда.

Говореше се, че кометата всъщност може да стане видима с невъоръжено око, докато минаваше покрай Земята, но започна да се разпада в края на юли, когато се приближаваше до Слънцето и сега ще се вижда само с телескопи и бинокли.

Но слуховете за смъртта ѝ са били преждевременни.

Все още ще бъде доста зрелищна гледка - оставащият облак от прах е поне два пъти по-голям от размера на Юпитер. И свети в зелено, поради цианида и въглеродни молекули, които се йонизират от топлината на Слънцето.

Също така ще пуска драматични изригвания, докато пътува през Слънчевата система и се затопля. Ако преживее повече от тях, може да стане по-ярка в нощното небе, докато се откъсва от нас, съобщава The ​​Weather Channel.

Но тъй като облакът от прах на кометата се приближава до Слънцето, ще стане по-малко видима.

За съжаление, кометата едва тази вечер ще бъде видима за Северното полукълбо. Но щом заобиколи Слънцето и отново мине покрай Земята, в Южното полукълбо ще има възможност да се наблюдава малко преди изгрев слънце на 15 август .

Това е леден обект, който се носи към Слънцето от облака Оорт във външната Слънчева система.

Кометата е открита на 23 септември 2017 г. от Панорамния телескоп в Хавай PasSTARR, заради което официално е наречена C/2017 S3 PanSTARRS.

Посещението й предизвика известен смут в Русия, но нищо страшно няма да се случи.

C/2017 S3 PanSTARRS има хиперболична орбита, тоест орбитата ѝ е отворена. Този обект най-вероятно е за първи път посетител на вътрешната Слънчева система и трябва да я остави завинаги.

Орбиталната траектория на кометата S3 PanSTARRS през вътрешната Слънчева система. Кредит NASA / JPL .

Праховият облак на S3 е нестабилен и астрономите не са сигурни дали самата комета ще се разпадне, когато се насочва към слънцето или ще бъде катапултирана обратно в далечните части на Слънчевата система.

Според UniverseToday сега е най-подходящото време за заснемане на кометата S3 PanSTARRS, преди да бъде загубена в блясъка на Слънцето.

Пътят на кометата S3 PanSTARRS през август. Кредит: Starry Night.