Земята си е привлякла нова допълнителна луна и е останало незабелязано 3 години (видео)

Ваня Милева Последна промяна на 27 февруари 2020 в 10:48 20073 0

Земята обикновено има само една луна. Кредит: JSC/NASA

Земята си има мъничка нова луна - астероид, временно пленен от гравитацията на нашата планета.

На 19 февруари астрономите с помощта на Catalina Sky Survey (Изследване на небето Каталина) в Аризона забелязват тъмен обект, който бързо се движи по небето. През следващите няколко дни изследователи в още шест обсерватории по света наблюдават това тяло, обозначено като 2020 CD3 и изчисляват неговата орбита, потвърждавайки, че е гравитационно свързано със Земята от около три години.

В съобщение, публикувано от Minor Planet Center (Център за малки планети), който следи малки тела в космоса, се казва, че „не е намерена връзка с известен изкуствен обект“, което предполага, че най-вероятно е астероид, уловен от земното притегляне, докато е минавал покрай нашата планета.

Обектът 2020 CD3 е малка, вероятно въглеродна скала с диаметър между 1,9 и 3,5 метра или приблизително размерът на автомобил, далеч по-малка от основната луна на Земята. Тя обикаля нашата планета около веднъж на 47 дни по широка орбита с овална форма, която се разминава далеч извън пътя на голямата Луна.

Орбитата на 2020 CD3 не е стабилна, така че в крайна сметка ще бъде изхвърлен от Земята.

„Той се насочва далеч от системата Земя-Луна“, разказва Григори Федорец (Grigori Fedorets) от Кралския университет в Белфаст, Великобритания, и изглежда вероятно ще избяга през април.

Това е само вторият астероид, за който се знае, че е бил уловен от нашата планета като минилуна - първата, 2006 RH120, бе на орбита около Земята между септември 2006 г. и юни 2007 г., преди да се отскубне от гравитационната й прегръдка.

Близкият до Земята квартал е сравнително оживено място с много астероиди. Точният им брой обаче е неясен. Според прогнозите те наброяват милиони, но към 25 февруари официалният им брой е едва 22 211.

Така или иначе, изучавайки странната примка на орбитата на минилуната, можем да научим повече за това как Земята улавя тези обекти и как по-добре да ги търсим в бъдеще.

Earth Seems to Have Captured an Additional Moon, And We Didn't Notice For 3 Years, ScienceAlert