Знаете на колко години сте, но известна ли ви е ''биологичната ви възраст''?

Ивайла Сопотенска Последна промяна на 07 ноември 2020 в 00:34 5974 0

Изображение: Christoph Bock, Max Planck Institute for Informatics (Wikimedia Commons); Фрагмент от ДНК молекула, който е метилиран. Двете бели сфери представляват две метилови групи, свързани с два нуклеотида цитозин.

Въпреки желанието да се създадат продукти против стареене, съвременната наука все още не може да спре процесът на стареене. Но вече е възможно да се научи повече за този природен процес, така че да се справяме с него по-лесно.

Екип на компанията Elysium Health, съставен от световно признати експерти разработва нов вид тест, който може да покаже как се случва стареенето на индивида на клетъчно ниво.

Тестът, наречен Index Biological Age Test, е получен благодарение на напредъка на епигенетиката, науката за промените в организмите, предизвикани от промени на генната експресия.

Когато стареем някои химични вещества се прикачват към гените им и влияят на начина, по който те се експресират. Когато те се прикачат към ДНК те не променят нейната последователност, но изменят начина, по който клетката разчита инструкциите, закодирани в ДНК“

Един от най-използваните епигенетични маркери е ДНК метилирането. През 2018 г. д-р Морган Ливайн (Dr. Morgan Levine) от Медицинския факултет на Йейл разработва анализ на биомаркерите, който определя биологичната възраст, изследвайки специфични места в генома, за да определи каква част от клетките са маркирани чрез ДНК метилиране.

На базата на този анализ е създаден и новият тест. Той анализира дан 100 000 места на ДНК метилиране, за да помогне да се разбере процесът на стареене. Комплектът включва набор за лесно взимане на проба ДНК от слюнка, която след това е изследвана в лабораторията на компанията чрез съвременен алгоритъм на оценка на епигенетичните промени.

Резултатите, които потребителите получават включват биологичната възраст - определяне на средната възраст, според чиито характеристики тялото функционира обикновено; събирателната скорост на стареене - темповете, с които тялото е остаряло през всяка година от живота и препоръки за хранене, начин на живот и активност според профила, така че да стареете по-добре.

Източник: Futurism - YOU ALREADY KNOW HOW OLD YOU ARE. BUT DO YOU KNOW YOUR TRUE ‘BIOLOGICAL AGE’?