Искате да видите извънземни? Почакайте още 1500 години!

Те вероятно още търсят друг живот във вселената

Катя Димитрова Последна промяна на 20 юни 2016 в 13:00 18329 0

Кредит www.express.co.uk

Страхът от извънземни е общо взето толкова голям, колкото и любопитството на хората какво би се случило, ако посетители от друга планета пристигнат на Земята и осъществят контакт с нас.

Човечеството от години се лута между хипотезите за древните астронавти, показали на предците ни как да живеят, стотиците недоказани случаи на срещи с извънземни и наблюдавани в небесата неидентифицирани летящи обекти, и категоричното вярване, че всичко това са само спекулации и всъщност сме сами във вселената.

Според екип учени от университета „Корнел“ обаче, дори да са идвали, извънземните не ни гостуват често, пише Fox News. Астрономите пресметнали, че следващото посещение на пришълци на Синята планета ще е чак след 1 500 години. Данните от тяхното проучване бяха представени по време на срещата Американското астрономическо общество в Сан Диего.

Учените се базират на т. нар. „Парадокс на Ферми“, описан от изтъкнатия италиански физик Енрико Ферми още през 1950 г. Той описва противоречието между голямата вероятност за съществуването на извънземни цивилизации и липсата на доказателства за контакт с такива.

Възрастта на вселената и нейната големина подсказват, че животът трябва да е често срещан. Енрико Ферми се пита защо при такава голяма вероятност за съществуването на множество извънземни цивилизации в галактиката Млечен път, не са намерени никакви доказателства.

Има много опити за разрешаването на Парадокса на Ферми, като се започне от търсенето на доказателства за съществуването на извънземни цивилизации и се стигне до предложения, че е възможно да съществува такъв живот без знанието на човечеството. Съществуват и други предложения, като това, че не съществува интелигентен извънземен живот или съществува много рядко, като по този начин става невъзможен за откриване от човечеството.

Най-близко свързаната теория с Парадокса на Ферми е Уравнението на Дрейк. То е формулирано от д-р Франк Дрейк през 1960 г. Уравнението включва: скоростта на формиране на звездите в галактиката; броя на звездите с планети и броя на тези, които са обитаеми; броя на планетите, на които се е зародил живот и впоследствие интелигентен живот; и накрая продължителността на съществуване на тези цивилизации.

Експертите от „Корнел“ сдвоили тези две теории с „Принципа на посредствеността“, разработен от полския астроном Николай Коперник през 16-ти век. Според него физическите качества на Земята не са уникални и природните процеси са вероятно общи за целия Космос. Това означава, че извънземните цивилизации не са много по-напреднали от нас и на тях също ще им трябва известен период от време, за да ни открият.

Изследователите смятат, че макар кацането на гости от друга планета да може да се случи във всеки един момент, това вероятно ще се случи едва след около 1 500 години, считано от сега. Дотогава е възможно ние първи да ги открием и извънземните да се окажем ние.

Специалистите посочват, че родните астрономи не трябва да спират да търсят контакт с други цивилизации, тъй като има опасност да пропуснат сигнал, изпратен ни от тях.

На такъв контакт учените се надяват от години, посредством радио- и телевизионни сигнали от Земята, изпращани от нашата планета вече от десетилетия. Извънземните обаче може да не разберат тези сигнали и да са също толкова озадачени, колкото сме и ние.