CRM доказва своята стойност в ерата на Covid

Яна Пеловска Последна промяна на 14 септември 2021 в 14:04 5678 0

CRM (Customer Relationship Management, управление на отношенията с клиенти) е софтуерно решение (често предлагано като софтуерна услуга), което позволява на една фирма да взаимодейства с наличните и потенциалните си клиенти. Всъщност това, което прави една CRM система, е да управлява лични данни, продажби и потока на свързаните с клиентите процеси, започвайки дълго преди продажбата и продължавайки след нея. Допълнително целта на всяко дружество е не само да намери нови клиенти, но също да запази съществуващите като се възползва от нови възможности за продажби в момента, в който се появят.

Терминът CRM, както е описан по-горе, може да се отнася за продукта, но всъщност представлява събирателен термин, който обхваща стратегия, практики и технология с крайна цел подобряване на философията по отношение на клиентите на бизнеса чрез фокусиране върху човешкия фактор, независимо дали става дума за клиент, потребител на услуги, партньор или търговец.

Крайната цел е изграждане на силни отношения с клиентите за повишаване на печалбите на бизнеса.

Пандемията от COVID-19 оказа огромно въздействие върху икономиката и бизнеса, причинявайки значителни смущения в ежедневната им работа. Но в същото време именно сред тези обстоятелства CRM доказа своята движеща сила, помагайки на бизнеса да разшири обхвата си и да се адаптира към нуждите на клиентите.

Въпреки често геройските усилия за справяне с кризата, последната изтъкна някои интересни системни слабости. Например, наследените CRM системи не успяха да посрещнат притесненията на клиентите по време на пандемията, което доведе до рязко спиране на ключови източници на бизнес приходи.
Но сега, когато сме близо до края на тази фаза и бизнесът постепенно започва да се възстановява, възможностите за CRM индустрията изглеждат по-добре от всякога. Сигурно е, че за дълго време потребителите и служителите ще продължат да избягват контакти лице в лице, големи събирания и срещи за много хора.

Най-новите облачни CRM технологии позволяват на бизнеса да расте, без да се налага да влизат в пряк контакт с клиентите си. Съвременните системи им помагат да разширят обхвата си, като адаптират отговора си към всеки клиент. Функции като регистриране на данни, автоматизация, сегментиране, динамично съдържание, тригери, кампании и проследяване на интереси им позволяват да се таргетират аудиторията си с много по-голяма точност. По този начин те гарантират, че правилното съобщение ще достигне до правилния човек, в точното време и през правилния канал.

Дори и с намалени маркетингови бюджети, съвременните CRM платформи предлагат на екипите по продажбите и маркетинга възможността да поставят акцент върху уникални, персонализирани възможности за контакт, превръщайки повече клиенти в реални клиенти и добавяйки повече възможности към вече обширен набор от многоканални канали. Eдин от най-добрите примери на българския пазар за за съвременна CRM платформа е тази на Soft1.
Тези, които не само се стремят да преодолеят настоящата криза, но и да подобрят бизнеса си в бъдеще, трябва да се възползват от възможността да станат по-гъвкави, отговаряйки на нуждите и предпочитанията на клиентите си.

CRM е и ще продължи в обозримо бъдеще да бъде важен инструмент за управление, на който бизнесът може да разчита, за да генерира повече приходи и да увеличи максимално стойността на взаимодействието с клиентите. В крайна сметка най-важното предимство на всеки бизнес е познаването на клиентската му база и с CRM те могат да използват този елемент като ключова точка за диференциация, за да задържат съществуващите клиенти, като същевременно непрекъснато придобиват нови. Макар и жалко, че беше необходима глобална пандемия, за да могат много от вземащите решения да осъзнаят това.

***

За SoftOne Bulgaria: SoftOne Bulgaria е местният офис на SoftOne Technologies S.A., член на Olympia Group, лидер в разработването и предлагането на софтуерни продукти и услуги за бизнеса. Компанията оперира в Гърция, Кипър, България и Румъния и се радва на голям успех – клиентска база от над 40 000 компании, както и мрежа от над 500 специализирани партньори. Използвайки дългогодишния си опит, съвременни технологии и цялостно разбиране за пазара, SoftOne България разработва модерни продукти, облачни услуги и Enterprise Mobility решения и така помага на клиентите си да променят начина си на работа. За повече информация посетете https://www.softone.bg/

За Olympia Group: Olympia Group, основана от Панос Германос, представлява международна инвестиционна група със силно присъствие в 11 държави. Осемте компании в групата са лидери в различни бизнес направления, сред които са търговия на дребно, производство, телекомуникации, предоставяне на технологични продукти, бизнес и товарен софтуер www.groupolympia.com

Виж още за:
Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !