16 декември 2018
  •  Говорят медиците

Електричество от живи растения (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 юни 2015 в 18:2858622
Снимка: plant-e.com

Холандската компания Plant-e е открила начин да произвежда електричество от живи растения, достатъчно да захранва Wi-Fi източници, мобилни телефони и дори уличното осветление.

Компанията произвежда електричество от живи растения, без да се късат или унищожават. По този начин всяка влажна зона или оризово поле може да се превърне в електрическа централа, без да се замърсява околната среда и без да се нарушава жизненият цикъл на растението, съобщава Сollective Еvolution.

Концепцията на технологията е представена през 2007 г. и патентована. Оттогава производството на енергия се е повишило и са проведени първите мащабни експерименти. Технологията на Plant-е дава възможност да се произвежда електричество с изходна мощност от 0,5 W / m2 денонощно и целогодишно. Максимална изходна мощност се очаква в рамките на три години да нараства постепенно до 3.2 W / m2 при себестойност под актуалните цени на електроенергията, добивана от изкопаеми горива,

В момента компанията усилено разработва прототипи на бъдещите "растителни електроцентрали" и масовото им въвеждане в практиката. През ноември 2014 Plant-e представиха своя проект “ Starry sky” (от англ. “Звездно небе”), захранвайки с електричество повече от 300 LED улични лампи недалеч от Амстердам. Технологията за растително електричество се използва и в електрозахранването на централата на компанията в гр. Вагенинген.

Схема: plant-e.com

"Посредством фотосинтезата растенията произвеждат органична материя. Част от тази органична материя се използва за растежа на растенията, но голяма част не може да се използва от тях и се отделя в почвата чрез корените. Около корените естествено срещащите се в почвата микроорганизми разграждат органичните съединения за да получат енергия. В този процес, се освобождават електрони, като отпадъчен продукт. Чрез поставяне на специални електроди в почвата, електроните могат да бъдат събрани като електричество. Изследванията показват, че растежа на растенията не се нарушава от добива на електроенергия, така че растенията продължават да израстват, докато електроенергията се произвежда едновременно.", се обяснява в сайта на компанията.

В момента основният проблем на тази технология е количеството на генерираната енергия. Когато тя стане достатъчно, технологията ще стане напълно надежден комерсиален продукт. Перспективите обаче изглеждат многобещаващи.

Появата на все повече и повече енергийни иновации, подобни на тази, определено не остават незабелязани от големия бизнес. Наскоро, могъщото и заможно семейство Рокфелер обяви, че се отказва от изкопаемите горива и пренасочва инвестициите си към чистата енергия. В свое скорошно изявление най-голямата частна банка в света UBS, също призова инвеститорите, да се присъединят към движението за чиста и обновяема енергия, изразявайки мнението, че е много вероятно, електроцентралите в Европа напълно да изчезнат в следващите 10 до 20 г.

vmv 12.06 2015 в 16:45 2
Всички фитнес-зали,
електроцентрали!
Поп Дръвчо 11.06 2015 в 20:17 1
Дрън-дрън.

Това че на какви ли не природни и човешки предмети може да се забележи някаква ЕДС изобщо не значи че може да се извлече полза от нея.

Очаквам скоро някой маймун да хване по-прецизен волтметър с две ръце и като види нещо различно от нула веднага да патентова "извличане на ел. енергия от човешкото тяло".