Социалната мрежа Facebook започна да се подготвя за увеличаване на броя 360-градусови видеа, които потребителите ще споделят в бъдеще, разбираме от Popular Science и публикация на Марк Зукърбърг.
Информацията, споделена от Зукърбърг и инженерите на Facebook, разкрива най-общо как те ще направят така, че едно 360-градусово видео да заема 80% по-малко място на сървърите им, отколкото оригиналният файл. По-този начин ще се олекоти и излъчването на въпросните видеа към компютрите на потребителите на мрежата.
В основата на цялата хитрина е геометрията. Инженерите обясняват, че, вместо да мислят за 360-градусовото видео като за сфера, е по-добре да се мисли за финалния продукт като за куб. Шестте равни страни на куба дават по-малко изкривяване, отколкото това, което е присъщо на сферата, тъй като тя е геометрично различна от сензора, с който е заснето изображението. Така изображението, кодирано като куб, е идеално за гледане на обикновен, плосък екран, но не и с очила за виртуална реалност.
За виртуалната реалност видеата, качени във Facebook, стартират като сферични, но софтуерът на социалната мрежа го обработва като сфера, поставена в пирамида. Тъй като е тетраедър, тя може да изобразява триизмерна картина.
I found this interesting. It's a basic technical description of how we stitch together virtual reality and 360 videos...
Публикувахте от Mark Zuckerberg в 21 януари 2016 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари