Изкуствен интелект поставя лицето на Никълъс Кейдж във всеки филм (видео)

НаукаOFFNews Последна промяна на 02 февруари 2018 в 00:15 58412 2

Никълъс Кейдж участва в хиляди меми в интернет. Най-новата му изява е забавна, но и невероятно зловеща.

С помощта на софтуер, наречен FakeApp, който използва технологията на дълбокото самообучение на невронните мрежи, може да се вмъкне лицето на Ник Кейдж в най-различни известни филми.

FakeApp използва технология, която позволява да се сканира лицето на един човек, а след това да се качи във вече съществуващо видео съдържание.

В този случай, хората се забавляват да разменят лицето на Кейдж с това на Анди Самбърг, Джеймс Бонд, Индиана Джоунс, дори сладката Лана Лейн от Супермен.

Дълбокото самообучение използва невронни мрежи, които са свързани помежду си с възли, които изпълняват автоматизирани изчисления на входните данни. Дълбокото самообучение се опитва да имитира дейността на слоевете неврони в мозъчната кора. Така дълбоко обучените невронни мрежи могат да разпознават модели от звуци, изображения и други данни, без предварителни инструкции от програмист.

В случая на FakeApp, след първоначално обучение софтуерът убедително наслагва ново лице във всякакъв вид видео. 

Тези фалшиви клипове на Никълъс Кейдж със сигурност са смешни, но това не е само забавление и игра. Възможностите на тази технология да прави фалшификаци излага животът на хората на риск. Миналия месец, например, сайтът Reddit използва отворен код на инструменти за дълбоко самообучение, за да се поставят главите на знаменитости върху главите на порно звезди. Резултатите са учудващо убедителни, като се има предвид, че с тези клипове се занимава един човек. Представете си, какво може да се постигне с по-значителен бюджет.

На този порно видеоклип на Гал Гадот всъщност това не е тялото на Гадот, а само лицето е нейното. Видеото е създадено с алгоритъм за машинно обучение.

Лицето на Джесика Алба е поставено на тялото на порно звездата Мелани Риос с помощта на FakeApp.

Подобна технология съществува и за фалшифициране на глас. Комбинацията от двете технологии означава, че ако досега можеше да се използват като солидни доказателства в съда видео и аудио записи, сега това вече е под въпрос. Нещо повече, не е трудно да си представим бъдещето, когато такива коригирани видеоклипове и кадри ще могат да се използват за изнудване на известни личности или да се коментира някой. Докато се докаже, че това са фалшиви кадри, вредата вече ще е направена в съзнанието на хората.

Подгответе се за #FakeNews 2.0 - по-грозни и по-отблъскващи от всякога. Бъдещето не изглежда скучно, но със сигурност - плашещо.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

12688

2

Emil Kasamakov

03.02 2018 в 08:50

Второ, изобщо не е лесно да се направи добра фалшификация на видео. Винаги в картинката остават следи от манипулацията. Просто никой не записва суров материал - винаги се минава през компресия. Да, в киното понякога се записва RAW, но трябва да имаш и подходящи RAW кадри с лицето на човек, а откъде ще ги имаш, ако трябва да натопиш някого без той да разбере? Но дори и тогава пак остават следи от композитинга.

А в тези кадри, които показвате дори с просто око се вижда, че това не е Никълъс Кейдж. В отрязъка от "Кивота" даже направо си прилича на Харисън Форд. Останалите с Кейдж пък на нищо не приличат. Може и да стават за бъзик в YouTube, но няма да минат дори пред най-смотания следовател. А тези на Гал Гадот и Джесика Алба са значително по-добри, но няма начин да минат през техническа експертиза.

12688

1

Emil Kasamakov

03.02 2018 в 08:49

"... солидни доказателства в съда..."

Глупости.
Първо, дори на запад, където имат домашни и охранителни камери от десетилетия, видеото и аудиото никога не са се приемали автоматично за солидни доказателства. Винаги първо се доказва източника, кой ги е донесъл, кой ги е записвал, дали е оригиналният запис или копие, кой и как е правил копието, проверява се кой сервиз поддържа оборудването, уточнява се как точно записът е свързан със случая и накрая пак не е сигурно дали съдът ще го приеме за важен. Може да доказва извършването на престъпление, може само да предполага извършване, а може и нищо да не предполага, а да е само косвено поддържащо доказателство.
А в България пък доскоро почти не се приемаха видеозаписи, с изключение на СРС-тата или в редки случаи от охранителна техника, но едва след тройна експертиза и при наличие на други преки доказателства. Едва последните промени на НПК леко мръднаха в посока признаване, но те пак не важат за записите от очевидци.