Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тукПриемам
21 октомври 2017
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Кошмарът на Facebook се случва - спада "човешкото" съдържание

Или как социалната мрежа се опитва от машина за правене на пари отново да стане сайт за хората

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 април 2016 в 11:45100524
Снимка: Асошиейтед прес

Когато социалната мрежа Facebook стартира, тя беше замислена като място, където хората да споделят лични моменти и спомени от живота си. Сега обаче се забелязва спад в личните публикации от страна на потребителите, за който съобщават изданията The Information и Bloomberg.

Според данни от Facebook, до които The Information са успели да се доберат, това, което в компанията наричат "споделяне на оригинална емисия", е спаднало с 15% спрямо по-ранен период от тази година.

Този процент явно е бил достатъчен, за да притесни управата на социалната мрежа, тъй като наскоро тя е формирала екип, който да бори спада на авторското, лично съдържание, което споделяме. Сред първите стъпки от тази борба е въвеждането на функцията "На този ден", която ни припомня какво сме споделяли на тази дата, но през предишните години. Също алгоритъмът, според който сайтът "преценява" кои публикации да ни се покажат по-нагоре и кои по-надолу в потока от новини на началната страница, също е променен така, че да приоритизира "лични" публикации.

Джеф Берковици (Jeff Bercovici) от онлайн изданието Inc разсъждава какви са причините за отдръпването на хората от споделянето на "вътрешния им свят" в социалната мрежа. Освен вече познатите доводи, като желание за опазване на данни и "умора" от споделянето, той изтъква още една причина - хората вече са по-малко приятелски настроени спрямо Facebook.

От една страна това се дължи на многократните през годините повдигания на въпроса относно защитата на личните ни данни, но според Берковици причината се крие повече в политиката на Facebook през последните години. През това време социалната мрежа обръщаше много по-голямо внимание на това да привлече големите брандове, известните личности и прохождащия бизнес, отколкото да осигури по-добро изживяване на потребителите си.

В резултат на тази политика се стигна до там потокът от новини, който виждаме да е препълнен с професионално оформени публикации от страници, които сме харесали, или пък от страници, чиито собственици са си платили да ги видим, дори и да не ги харесваме. 

Цялата тази стратегия донесе добри приходи на Facebook през годините, но сега се обръща срещу него. Колкото повече хората се чувстват като на голяма сцена, на която всеки те наблюдава и оценява (а по-често те игнорира за сметка на "професионалните" публикации), толкова по-неприветлива става социалната мрежа за тези от тях, които не се чувстват комфортно да се изразяват публично.

Защо обаче за Facebook е толкова важно да продължим да споделяме "лични истории", след като през годините не демонстрира особено внимание към нас за сметка на големите имена в мрежата? Със сигурност не е с цел получаване на нови данни за нас, с които да търгува - вече сме дали достатъчно такива, а освен това в публикациите няма особено ценна информация, която да бъде използвана от алгоритмите на сайта с цел подобряване на рекламите.

Причината е, че колкото по-малко лично свързани със социалната мрежа се чувстваме, толкова е по-вероятно да намалим посещенията си в нея и дори напълно да спрем да я ползваме. Освен това, ако потребителите виждат все по-малко "човешко" съдържание и все повече рекламно или "безлично" такова (препратени статии, видеа и т.н.), то накрая, логично, ще настъпи момент, в който те ще се запитат какъв е смисълът да влизат и да гледат основно рекламни публикации. Особено на фона на минали анализи колко са ценни всъщност данните ни за Facebook.

Берковици дава и личен пример. Доскоро той е бил от "ексхибиционистите", които споделят цялото си всекидневие във Facebook и проявяват висока активност в мрежата под формата на харесвания, препращания и т.н. След това обаче профилът му бил хакнат, като хакерът копирал самоличността му. За няколко дни журналистът успял да си възстанови профила и да защити данните си от повторно компрометиране, но през това време признава, че чувствал чувство на лекота и свобода без Facebook.

След възстановяването на профила данните му си били на място, но мрежата напълно била "забравила" какви предпочитания той проявял през годините относно това какво съдържание да му се показва приоритетно в потока от новини. По думите му, това, което го заварило при първото влизане в мрежата след хакването било "ирелевантен боклук". Този боклук го накарало да се замисли има ли смисъл отново да се опитва да внесе някакъв ред в него, след като години на настройване били изгубени след хакването. Неговото мнение е, че няма смисъл, тъй като времето ни е най-ценният ресурс, с който разполагаме. Facebook обаче прави всичко възможно да получи възможно по-голяма част от него. 

"Ако твоето време е толкова ценно за Facebook, не трябва ли то да е поне толкова ценно за теб", завършва Берковици.


Препоръчани материали
+ 2
- 1
Господин Петров,

Ще приема, че не превеждате (копирате) статията от някъде, за това ще Ви светна, какъв локум разтягате.

В действие е "profile approval", с който Facebook стартира кампания по филтриране на фалшиви профили, откраднати самоличности и т.н. официални клишета. От статията разбирам, че не сте наясно, че фейсбук абсолютно директно изисква сканиран документ за самоличност, като се опитват да прескочат закона в повечето страни, като дават опция (това в малките букви) да изпратите и карта от библиотеката, която обаче задължително да е със снимка и имената, които трябва да отговарят на профила.

Не мисля, че необходим по дълбок анализ, какво представлява обикновенната, но популярна, страница facebook, и защо има спад в личните постове. Просто основния йм търговски продукт спада - нашите лични данни.

Рейтинг :
10.04 2016 в 00:35 3
+ 14
- 0

Да си чупят главете. Всяко чудо за три дена, и това - при другите.
Преди май две години, някакви казаха, че фейсбука щял да залезе през 2017-та. Учудих се и погледнах. Оказа се, че някви математици са намерили учебник по епидемиология. Сигурно отначало не са знаели и думата, а после са го прочели замислено. По резултата от четенето, направили епидемиологичен модел на жизнения цикъл на социална мрежа. За фейсбука се получило прелом и затихване на епидемичния взрив след 17-та година.
Поне на мене от тая работа ми стана кеф. Не съм копал подробностите, но им вярвам напълно. Дори да са сбъркали с малко, подхода им е толкова мощен, че няма как да не са прави.

Рейтинг :
09.04 2016 в 13:50 2
+ 24
- 2
Споделям мнението, защото и моят фейсбук го ползвам горе долу като източник на статии за четене. Единственото, което бих добавил е, че междувременно активно продължавам да следя доста хора, които шерват интересно съдържание и по този начин използвам свои приятели, на чиито интелект мога да разчитам, като активен филтър на информация, който до известна степен ми спестява безсмисленото прелистване през доста по-големия News feed по мрежите. Предполагам че доста от тях ползват и мен за същото така че реално това е нещо като форма на дигитално-информационна симбиоза.
Но същевременно трябва да призная че напоследък фейса се изпълни с чудовищно количество "боклук", който все по-трудно се контролира. Към това бих добавил и изключително агресивните реклами, който ти излизат във фийда без изобщо да имат връзка с каквито и да е от интересите ти.

Рейтинг :
09.04 2016 в 13:01 1
+ 24
- 2
Е, аз пък се уморих да чета глупости публикувани от мои познати и за това силно редуцирах това, което искам да ми се показва. От близо година във фейса ми се показват основно професионални статии от избрани сайтове, като този тук. Фейса ми се превърна в един вид новинарник. Всичко което се публикува в избрани от мен сайтове излиза на стената ми.
 
Още от : Технологии
Днес Google има рожден ден
27 септември 2017 в 00:01

Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.