29 октомври 2020

Рояк от подводни дрони ще кръстосва океаните ни

Проектът Hydroswarm предвижда да промени изцяло представата ни за морското дъно

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 септември 2015 в 11:16 27441
Снимка: Hydroswarm

Днес човечеството знае повече за звезди и галактики, намиращи се на светлинни години от нас, отколкото за океаните на собствената ни планета. Учените непрекъснато откриват нови странни създания, обитаващи дъното на морските басейни и все още сме далеч от разгадаване на всички загадки на този тайнствен свят.

Причината е, че макар и от древни времена да използваме моретата и океаните за транспортиране на хора и товари по тяхната повърхност, ние рядко изпращаме подводни съдове, които да изследват живота на стотици или хиляди метри дълбочина. А когато го правим, тези съдове са скъпи и не притежават почти никаква интелигентност.

Студентът Самприти Бхатачария от Масачузетския технологичен институт възнамерява да промени това. Преди броени дни той представи на състезанието за стартиращи предприемачи TechCrunch Disrupt SF в Сан Франсиско своята иновативна система Hydroswarm, с която си е поставил за цел да преобърне представата ни за морските дълбини.

Системата представлява рояк от автономни подводни дрони с вградена интелигентност, които ще бъдат пуснати в океанските дълбини и ще могат да изпълняват множество задачи. Те ще предават данни на онлайн платформа.

Приложенията на автономните плавателни съдове ще са многобройни. Те ще могат да изследват различни региони от морското дъно, да следват водолази, помагайки им в работата, както и да извършват регулярно мониторинг на екологичните показатели в определени региони на световния океан.

Освен това ще могат да се използват и за инспектиране на подводни съоръжения (телекомуникационни кабели, петролопроводи, сонди и др.), както и за различни отбранителни цели. Предстои тестването на първата завършена потребителска версия на дроните в реални условия, след което Самприти Бхатачария се надява да може да пристъпи към масово производство.

Етикети:дронокеан

Стефан 25.09 2015 в 12:01 1
Как може да напишете, че днес човечеството знае повече за звезди и галактики, отколкото за океаните!
Вие журналистите давате ли си сметка какво точно знаем за звездите и какво за океаните?

Коботи срещу COVID-19