20 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Росатом предлага на пазара радиационна технология за обеззаразяване

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 март 2015 в 11:5812860
Снимка: innoros.ru

Руският научно-изследователски институт АО "НИИТФА" към корпорация "Росатом" представя революционна технология на радиационно облъчване с цел запазване на културното и историческо наследство.

За облъчване се използва изотопа кобалт 60, защото няма остатъчна радиация в предметите след облъчването и позволява човек да вземе в ръце обработения артефакт без да има риск за живота и здравето му.

Кобалт 60 излъчва гама лъчи със слаба енергия, недостатъчна да предизвика вторично лъчение, но достатъчна да унищожи гъбичките и бактериите, които разрушават историческите обекти. Освен това, може да се влиза в стаята, където е имало процедура на облъчване, само няколко минути след процеса. Измерванията показват, че когато инсталацията е изключена, в работната камера нивото на радиация е по-ниска, отколкото на улицата.

Използването на кобалт-60 не изисква много енергия, както например апаратите с йонизиращо лъчение. Тази технология е много икономична и същевременно - много по-ефективна в сравнение с класическите методи. Радиация прониква дълбоко и напълно дезинфекцира, убива дори малки насекоми.