16 декември 2019
  •  Говорят медиците

Създадоха робот, който яде живи организми

"Храната" попада в изкуствения стомах на робота, където се обработва от бактерии

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 октомври 2016 в 13:3139170
Мекият робот, който яде живи организми. Снимка: Bristol robotics laboratory

Учени от Бристолския университет създадоха робот-чистач, който може да се самоизхранва, получавайки енергия от погълнатото от заобикалящата го среда. Това не е обикновен робот. Това е самоподдържащ се мек робот с уста и черва, подчертава New Scientist.

Роботът е създаден по аналогия на салпите (Salpidae) - тръбести организми, свободно плаващи във водата. Салпите имат отвор в двата края - един за храната, която влиза и един за отпадъците, които ги напускат.

Жив салп. Снимка: planktonchronicles.org

"Устата" на робота е изработена от мек полимер, с нея той поглъща водата с живите организми. Течността след това попада в стомаха, който съдържа бактерии, които превръщат организмите в енергия, която подхранва робота. Отпадъците се изхвърлят през дупка в задната част на устройството.

Според специалистите за момента роботът произвежда малки количества енергия, но учените са успели да намалят нуждите му, използвайки полимери за неговите части. Също така са успели да повишат ефективността на микробните горивни клетки, увеличавайки броят им в устройството.