28 ноември 2020

Учени разработиха робот-саламандър (видео)

Земноводните с къси крака и влажни тела всъщност се придвижват доста трудно

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 юли 2016 в 11:40 13530
Снимка: http://www.popsci.com

Саламандрите са едни от първите същества, научили се да ходят по земята. Земноводните с къси крака и влажни тела, направили историческия преход от водата към сушата, всъщност се придвижват доста трудно. Начинът, по който те се движат обаче, много се е променил с годините.

За да разберат еволюцията на крайниците им, учени от Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) в Швейцария, разработили робот-саламандър от 3D принтиран скелет. Той е наречен робомандър Pleurobot, пише Popular Science.

Съществото има по-малко кости и стави в сравнение с реалните. То разполага с 27 двигателни мускула и 11 гръбначни сегмента, докато истинското земноводно има 40 прешлена и множество стави, някои от които дори могат да се въртят напълно свободно.

В процеса на проектиране, изследователите идентифицирали минималния брой моторизирани сегменти, достатъчни да възпроизведат сложния двигателен апарат на саламандъра.

Така роботът може свободно да се движи по сушата и да плава във вода.

Как изглежда роботът-саламандър, можете да видите в следващото видео.