13 ноември 2018
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

В Китай започнаха работа за влак Hyperloop, който ще се движи със скорост 1000 км/ч

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 март 2018 в 00:00265380
Снимка: China Central Television

Изследователи от Югозападния университет "Джаатонг" в Китай наскоро построиха прототип за "супер маглев" - писта, която носи влак с невероятна скорост, използвайки магнитна левитация..

Какво го прави толкова "супер"?

Според изследователите той ще може да поддържа скорости до 1000 км / ч.

Това е бързо, всъщност, това е хипербързо, подчертава The Next Web.

Това е първата високотемпературна свръхпроводяща тестова писта за магнитна левитация в Китай, според местния сайт People's Daily.

45-метровата изпитателната писта може да издържи товар до 1000 килограма, който ще се носи на 20 милиметра над пистата.

Намерението на изследователите е да изградят тестова писта за влакове, които да пресичат Китай със скорости, близки до долната граница на скоростта на звука. Ако успеят, техният супер маглев ще счупи рекорда на сегашния най-бърз влак в света - влакът Шанхай Маглев - 431 км/ч (Shanghai Maglev Train).

Сега усилията на китайците изглежда са съсредоточени върху изграждането на тръби над земята и в момента се тества на сравнително малка затворена писта при скорости до 50 км/ч.

Кредит: Southwest Jiaotong University

Припомняме, че на тестова писта Virgin Hyperloop One достигнаха скорост от 308 км/ч, а екипът на Илън Мъск достигна в тунел 324 км/ч .

Hyperloop WARR pod run to 201 mph (324 km/h) in 0.8 mile near vacuum tube

Публикация, споделена от Elon Musk (@elonmusk) на

Независимо дали е над земята или под нея, все още има безброй проблеми, които изследователите трябва да разработят, без значение от коя страна на света са. Технологията и на Мъск, и на Virgin Hyperloop One е все още в тестовата си фаза.

И китайският супер маглев ще трябва да реши някои основни проблеми, преди да може да достигне скоростта, която предвиждат конструкторите.

Сун Джан (Sun Zhang), експерт по железопътен транспорт и професор в Университета в Шанхай Tongji, заяви пред Global Times:

Влакът трябва да може да спре, когато е необходимо. Това може да се постигне на открито, като се използва въздушното съпротивление, но как ще стане във вакуумна тръба, където няма съпротивление? Какво ще стане, ако тръбата се счупи и въздухът влезе в системата? Това може да е още един проблем.

Остава да видим как изследователите ще преодолеят тези препятствия.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Технологии
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.